در گفت‌وگو با پانا:

امیر حسینی: ‌بدشانسی گریبان‌گیر تیم ملی والیبال شد

با مربیان ایرانی هم قرارداد رسمی ببندید

تهران (پانا) - پاسور اسبق تیم ملی والیبال ایران معتقد است اگر بدشانسی گریبان‌گیر بلندقام‌تان کشورمان نمی‌شد، این تیم می‌توانست جزو 4 تیم برتر لیگ ملت‌ها باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
امیر حسینی: ‌بدشانسی گریبان‌گیر تیم ملی والیبال شد

امیرحسینی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به شکست گروه ملی والیبال ایران مقابل لهستان اظهار داشت: «همیشه بازی‌های مرحله حذفی دشوار و حساس است. در چنین بازی‌هایی شانس سهم زیادی دارد و واقعاً ما با بدشانسی به لهستان باختیم. خیلی عالی بازی کردیم ولی در گیم سرنوشت‌ساز آن‌طور که باید نبودیم و بازی را دادیم. بچه‌ها همه عالی کارکردند و شک نکنید اگر دسته پنجم را بد شروع نمی‌کردیم، می‌توانستیم ببریم. هم آن‌طور که ما دسته چهارم خیلی زود پیش افتادیم و توانستیم با اختلاف زیاد حریف را شکست دهیم، باید در گیم پنجم خیلی بهتر ظاهر می‌شدیم اما تیم حریف توانست قدرتش را به ما دیکته کند و آنچه که می‌خواست به آن رسید. بااین‌حال واقعاً بچه‌ها عالی بودند. هرچه در توان داشتند گذاشتند تا به جمع چهار تیم بروند. نشان دادند می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.»

وی افزود: «اینکه ما در گیم پنجم چرا بد بازی را شروع کردیم را می‌شود به خیلی مسائل ربط داد. هم به جوانی تیم ما و باتجربگی حریف، هم‌فشار و حساسیت بازی. بااین‌حال اعتقاددارم تیم ما خسته نبود. آن نوسانی که داشتیم در طول بازی به این دلیل بود که خطای تیم ما زیاد بود. سرویس خیلی تعیین‌کننده است. به‌خصوص در این دوره که خیلی از بازی‌ها با سرویس تعیین شد. هرجا توانستیم خوب سرویس بزنیم، موفق بودیم و هر وقت تیم حریف خوب سرویس زد، توانست برنده شود. اما مشکل بزرگی که تیم ما داشت، اشتباهات تیمی ما خیلی بالابود. وگرنه ما در حمله خیلی بهتر از حریف بودیم، در دفاع کردن تفاوت چندانی نداشتیم و تنها همین اشتباهات زیاد باعث شد تا نتیجه را بدهیم.»

پاسور اسبق تیم ملی والیبال ایران تصریح کرد: «اگر دقت کرده باشید، امتیاز اولی که تیم حریف گرفت، خطای دوضرب بود. بچه‌ها وقتی توپ را نتوانستند، به ثمر برسانند، بازیکن حریف با حرکت دوضرب توپ را رد کرد اما داور نگرفت. همان صحنه میلاد عبادی پور عکس‌العمل نشان داد و به داور معترض شد. به نظرم همان‌جا ذهن بچه‌ها به هم‌ریخت و شیرازه تیم از هم پاشید. بعدازآن دیگر نتوانستیم به بازی برگردیم و امتیازهای پیاپی را از دست دادیم. البته که کادر فنی ما به بچه‌ها حتماً گوش زد کرده که روی بازی تمرکز کنند اما به‌هرحال ازدحام و شلوغی و شرایط حساسی که بر بازی حاکم بود، بچه‌ها نتوانستند شرایط را کنترل کنند. ضمن اینکه تیم حریف خیلی باتجربه‌تر از تیم ما بود و توانست قدرتش را برما دیکته کند.»

امیر حسینی با اشاره به درخشش امین اسماعیل نژاد گفت: «امین در تیم ملی امید در زمان "سیچلو" بود و بازی می‌کرد اما مربیانی که آمدند باید به او میدان می‌دادند که ندادند. او باید 3، 4 سال قبل به تیم ملی بزرگ‌سالان دعوت می‌شد ولی متأسفانه این اتفاق برایش نیفتاد. امین نشان داد که چه بازیکن بزرگ و مثبتی است و سالیان سال می‌تواند پشت خط زن تیم ملی ما باشد. انشالله با رایزنی داورزنی و جامعه ورزش، وزارت ورزش مشکل سربازی امین اسماعیل نژاد حل شود. واقعاً این مشکل به تیم ملی ما هم آسیب می‌زند. الان او پیشنهادهای خیلی خوبی دارد و حیف است او یک سال سرباز باشد. خیلی از اتفاق‌های خوبی که باید برایش بیافتد، ممکن است به خطر بیافتد. او بازیکن آینده داری است و باید به او کمک شود. درخشش او فوق‌العاده بود و یکی از بهترین بازیکنان این دوره از لیگ ملت‌ها بود.»

وی با بیان اینکه این بازیکنان با هدایت مربیان ایرانی پیشرفت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: «نتایج تیم ملی در این دوره گویای همه‌چیز است. به نتایج که نگاه کنید می‌بینید کادر فنی ایرانی موفق بوده است. والیبال ما پیشرفت کرده و طبعاً مربی ایرانی هم در آن توانسته به پیشرفت برسد. همه این بازیکنان در داخل کشور بودند و از قاره دیگری نیامدند. با مربیان ایرانی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان قهرمان جهان شدند. متأسفانه در تیم ملی همیشه روال این‌طور بوده که با مربیان ایرانی هیچ قراردادی بسته نمی‌شود. اما با مربیان ایرانی قرارداد خیلی خوبی می‌بندند. امیدوارم این رویه اصلاح شود و با مربیان ایرانی هم قرارداد رسمی ببندند. اگر این اتفاق بیافتد، هم احترام مربیان داخلی حفظ می‌شود و هم باعث انگیزه بیشترشان خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار