سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران در گفت‌وگو با پانا:

قول می‌دهم تکواندوکاران نوجوا‌ن فاتح سکوی قهرمانی آسیا شوند

احتمالا اردوی مشترک تکواندوکاران کشورمان با تیم قزاقستان در این کشور برگزار شود/ ماجرای اختلاف سرمربی تیم نوجوانان با بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو بزرگسالان چه بود؟

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان کشورمان قول داد که نوجوانان تکواندوکار کشورمان در رقابت‌های پیش‌رو، فاتح سکوی ‌قهرمانی آسیا خواهند شد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
قول می‌دهم تکواندوکاران نوجوا‌ن فاتح سکوی قهرمانی آسیا شوند

‌به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مرحله سوم مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو نوجوانان پسر روز گذشته به میزبانی خانه تکواندو و با قضاوت داوران رسمی فدراسیون تکواندو و با حضور 27 تکواندوکار برگزار شد و در پایان 14 تکواندوکار جواز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کردند.

مهدی رزمیان (فارس)، متین حسینی (البرز)، سینا محترمی (آذربایجان شرقی)، پارسا تیلانی (البرز)، طاها رحمانی (مازندران)، سینارضا علیزاده (مازندران)، آریا محمودی (فارس)، صدرا مقدمی (آذربایجان شرقی)، امیررضا غلامی (گیلان)، امیرمحمد رحمانی‌راد (کرمان)، علی اکبر ابراهیمی (مازندران)، سامان ضیایی (البرز)، آرین احمدی (فارس) و رادین زینالی (آذربایجان شرقی) نفرات تیم ملی نوجوانان پسر را تشکیل خواهند داد.

تکواندوکاران نوجوانان کشورمان قرار است شهریور امسال در رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا که به میزبانی لبنان در شهر بیروت برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان در گفت‌وگو با پانا در این باره اظهار کرد: «در مرحله اول انتخابی تیم ملی، 1056 نفر از سراسر کشور شرکت کردند که در مرحله دوم تعداد افراد انتخابی به 27 نفر کاهش یافت. روز گذشته نیز مرحله سوم انتخابی تیم ملی در خانه تکواندو برگزار شد و در نهایت 14 نفر برای حضور در تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران انتخاب شدند.»

فیض الله افجم ادامه داد: «در آخرین مسابقات آسیایی که شرکت کرده بودیم و از 10 نفر 9 تکواندوکار نوجوانان ما موفق به کسب مدال شدند، همان 9 نفر به رده بزرگسالان رفتند. ‌بازیکنان زبده تیم ملی نوجوانان مانند ابوالفضل عباسی و متین رضایی و کلهر و ابوالفضل زندی و ... همه به بزرگسالان رفتند. بنابراین باید با برنامه‌ریزی درست بچه‌هایی که اکنون انتخاب شده‌اند را به شرایطی برسانیم که در مسابقات فنی بازی کنند. باید شرایط امتیازگرفتن، حفظ امتیاز و تکنیکی بازی کردن را به بچه‌ها یاد بدهیم تا بتوانند در مسابقات موفق شوند.»

وی با اشاره به اینکه شهریور ماه امسال مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا‌ برگزار خواهد شد و این فعلا تنها مسابقات پیش روی نوجوانان تا پایان سال میلادی است، درباره اردوهای آماده‌سازی نوجوانان نیز گفت: «‌ما برای یک مرحله 20 روزه وارد اردو در استان گیلان خواهیم شد و پس از آن زمان ثبت‌نام مسابقات آغاز خواهد شد. پس از آن نیز دو مرحله اردوی 10 روزه خواهیم داشت و اگر ممکن باشد اردوهای تفریحی نیز برای بچه‌ها برگزار می‌شود. ما یک دعوت‌نامه از کشور قزاقستان داریم و در حال برنامه‌ریزی هستیم و احتمال دارد حدود یک هفته اردوی مشترک با این کشور داشته باشیم.»

افجم گلایه‌هایی هم درباره نبود زیرساخت‌های لازم داشت و گفت:‌ «ما در فدراسیون مکان استراحت و خوابگاه برای بچه‌ها نداریم. در رده نونهالان، تیم‌های دختر و پسر هم آسیایی و هم برای جهانی تیم دارند. یعنی حدود 100 نفر خانم و آقا که مجبوریم به استان‌های مختلف برویم و در خوابگاه‌های مختلف مجموعه‌های متنوع، تا اردوی بچه‌ها برگزار شود.»

سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان کشورمان قول داد که نوجوانان تکواندوکار کشورمان در رقابت‌های پیش‌رو، فاتح سکوی ‌قهرمانی آسیا خواهند شد.

افجم در ادامه به برخی از اختلافات وی با بیژن مقانلو سرمربی تیم بزرگسالان نیز اشاره کرد و گفت: «من هیچ انتقادی از آقای مقانلو ندارم و ایشان از دوستان خوب ماست. رسانه‌ها الکی به این موضوع می‌پردازند. من به لحاظ فنی در موضوعاتی که فکر می‌کنم ایشان اشکال دارد، همان را بازگو کردم. آقای مقانلو هم انتقادپذیر هستند و ‌هم عرض دوستانه ما را گوش می‌دهند. انتقادات به موارد فنی بود. تکواندو ایران دارای سبک خاصی برای خودش است و همه دنیا سبک ایرانی را مثال می‌زدند ولی متاسفانه ما رفتیم راه رفتن کبک را یاد بگیریم راه رفتن خودمان را نیز فراموش کردیم. من با سبک و سیاق و روش تمرینی مشکل داشتم وگرنه به لحاظ مدیریتی ایشان مدیر بسیار توانمندی هستند، انسان بسیار سلامتی هستند و برای بنده هم قابل احترام است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار