‌اهتزار پرچم مقدس ایران؛ آرزوهای یک نوجوان از میانه تا بیروت

تهران (پانا) - دانش‌آموز هنرستان شهرستان میانه و عضو تیم ملی تکواندو نوجوانان تاکید کرد که تمام آرزو و تلاشش این است که بتواند ‌پرچم جمهوری اسلامی ایران را با دستان خودش بر روی تاتامی تکواندو به اهتزار دربیاورد‌.

کد مطلب: ۱۳۹۵۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
‌اهتزار پرچم مقدس ایران؛ آرزوهای یک نوجوان از میانه تا بیروت

صدرا مقدمی، دانش‌آموز رشته کامپوتر هنرستان، از شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی، عضو تیم ملی تکواندو نوجوانان است که قرار شده در رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا از تاریخ 11 تا 13 شهریور‌ در شهر بیروت لبنان به میدان برود. وی در گفت‌وگو با پانا درباره ورود خود به این رشته ورزشی، اظهار کرد: «من از بچگی مسابقات تکواندو را از تلویزیون دنبال می‌کردم و به مرور از همین طریق جرقه علاقه ‌به این رشته ورزشی در من ایجاد شد. در ابتدا خانواده من مخالف این بودند که وارد این رشته شوم ولی در هر صورت من ادامه دادم، علاقه‌ام زیاد شد، خودم را ثابت کردم، هدفم را بزرگ‌تر کردم و توانستم به تیم ملی راه پیدا کنم.»

وی ادامه داد: «با همه مخالفت‌های خانواده، اما تنها مشوق من برای ورود به این رشته خودم بودم.»

عضو تیم ملی تکواندو نوجوانان اضافه کرد: «اکنون 8 سال است که تکواندو را به‌صورت جدی دنبال ‌و 5 سال است که در لیگ کار می‌کنم، 5 بار قهرمان ایران شدم ولی هر بار موفق نشدم به مسابقات آسیایی و جهانی برسم. خوشبختانه امسال توانستم به تیم ملی راه پیدا کنم و قرار است شهریور امسال در مسابقات آسیایی شرکت کنم. اخیرا در مسابقات آزاد کشوری نیز به مقام قهرمانی دست پیدا کردم.»

این دانش‌آموز ورزشکار گفت: «هدف من در این رشته بزرگ‌تر از رقابت‌های ملی است و همه تلاش خودم را خواهم کرد تا با کمک مربیان خوبم و استاد نفجم سرمربی تیم ملی بهترین مدال را کسب کنم. من قصد دارم عملکرد خوبم را حفظ کنم و ارتقا دهم و همین روند را تا المپیک به پیش ببرم.»

مقدمی درباره تحصیل خود و همزمان دنبال کردن رشته تکواندو به صورت حرفه‌ای، گفت: «من طی این سال‌ها همزمان دانش‌آموزان هم بودم و تحصیل می‌کردم و هنوز هم در حال تحصیل هستم اما مسلما دنبال کردن این دو مسیر چالش‌های خاص خود را دارد. آن‌چه برای من اتفاق افتاد این بود که درسم ضعیف‌تر شد، روزی بود که مدرسه نمی‌توانستم بروم و اجازه می‌گرفتم، از درس‌ها عقب می‌افتادم، اما خداراشکر مدیران و معاونان مدرسه با من همکاری می‌کنند و شرایط من را درک می‌کنند که توانسته‌ام به اینجا برسم.»

وی تصریح کرد:‌ «همیشه تنها حامی من اول خدا و سپس پدر و مادرم و استادم محمدحسین فلاحی بوده است که مثل کوه پشت من ایستاده است.»

مقدمی درباره اولین حضور خود در رقابت‌های آسیایی نیز گفت: «‌در این مرحله که من هستم دیگر بحث افتخارآفرینی برای خودم و خانواده و شهر و روستا تمام شده است، اکنون قرار شده در مسابقات جهانی و آسیایی به میدان برویم و تمام آرزو و تلاش من این است تا پرچم کشورم را با دستان خودم بر روی تاتامی تکواندو به اهتزار دربیاورم.»

این دانش‌آموز گفت: «از مسئولان و مدیران مدرسه و کل مجموعه آموزش و پرورش هم درخواست دارم که پشت ما دانش‌آموزان ورزشکار بایستند و حمایت‌مان کنند که مطمئنا دلگرمی خیلی خوبی خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار