یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا؛

‌یوزهای ایران به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها راه یافتند؛ سلام نوجوانان به جام جهانی

تهران (پانا) - تیم ملی نوجوانان ایران از ساعت ۱۳:۳۰ امروز در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در تایلند، به مصاف یمن رفت و در نهایت توانست در ضربات پنالتی از سد این تیم عبور کند و ضمن راهیابی به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ را کسب کند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
‌یوزهای ایران به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها راه یافتند؛ سلام نوجوانان به جام جهانی

در این رقابت‌ها، شاگردان حسین عبدی ابتدا با نتیجه ۶ بر یک افغانستان را مغلوب کردند و بعد از تساوی بدون گل مقابل قطر موفق شدند با یک برتری چشمگیر ۲ بر صفر مقابل کره‌جنوبی به عنوان تیم نخست راهی مرحله نیمه نهایی شوند‌. در دیدار با تیم یمن تیم ملی کشورمان با ‌این ترکیب به مصاف تیم ملی نوجوانان یمن رفتند: آرشا شکوری، نیما اندرز، حسام نفری، عرفان درویش‌عالی، اسماعیل قلی‌زاده، امیرمحمد رزاقی‌نیا، یعقوب براجعه، کسری طاهری، ابوالفضل زمانی، ماهان صادقی و ابوالفضل ذلیخایی.

بازی در نیمه اول بیشتر در میانه میدان دنبال شد تا در نهایت دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بازگردند. جدی‌ترین موقعیت این دیدار در دقیقه ۷۹ برای ایران از دست رفت، جایی که ارسال بازیکنان ایران در محوطه ۶ قدم به کسری طاهری رسید که ضربه سر این بازیکن دقیقا به جایی رفت که دروازه‌بان یمن حضور دارد. بازی در وقت‌های قانون با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

در نهایت در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 نوجوانان کشورمان توانستند تیم ملی نوجوانان یمن را مغلوب کنند. یوزهای نوجوان ایرانی در سه دیدار خود عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتند و با دو پیروزی و یک تساوی به این مرحله رسیده بودند.

شاگردان حسین عبدی با پیروزی در این دیدار توانستند ‌به نیمه نهایی صعود و ‌جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ را کسب کنند.

ایران پس از غیبت در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹، حالا توانست جواز حضور در جام جهانی نوجوانان ۲۰۲۳ کسب کند.

تیم ملی نوجوانان ایران باید در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده بازی ژاپن و استرالیا برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار