مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

هرکس حافظ آرمان امام رضا (ع) باشد، زائر ایشان به حساب می‌آید

همدان (پانا) -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در حاشیه آئین اختتامیه جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان گفت: هرکس با دمی یا قدمی یا قلمی حافظ آرمان امام رضا (ع) باشد، زائر ایشان به حساب می‌آید.

کد مطلب: ۱۴۷۲۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
هرکس حافظ آرمان امام رضا (ع) باشد، زائر ایشان به حساب می‌آید

پانزدهمین دوره از جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی که به میزبانی استان همدان برگزار شده بود، بعد از ظهر امروز به کار خود پایان داد.

مسعود ویژه ضمن عرض ارادت به پیشگاه امام رضا(ع) گفت: همه ما امروز برای یاد کردن و خدمت به آرمان آن حضرت در اینجا گرد آمدیم؛ هرکس با دمی یا قدمی یا قلمی حافظ آرمان آن حضرت باشد، حتی اگر به زیارت آن حضرت نرفته باشد زائر ایشان به حساب می‌آید.

وی افزود: شاعران و نویسندگان عزیز نیز با قلم خود به درگاه امام رضا (ع) عرض ارادت می‌کنند و ما در این محفل شاهد آثار هنرمندان ارجمند سراسر کشور هستیم که همه با قلم خود عشق و علاقه خود را به امام هشتم در قالب اثر هنری به نمایش گذاشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: شایان ذکر است شاعران کودک و نوجوان و برگزیدگان جشنواره در ادامه مراسم به خوانش شعر پرداختند؛ امیر محمد نانکلی، شاعر نوجوان و مهدی طراوتی توانا، شاعر برجسته کودک و نوجوان از نخستین شاعرانی بودند که در این محفل شعر خواندند.

غلامرضا بکتاش، شاعر برجسته کشوری در بخش معرفی کتاب از کتاب "این لحظه‌ها را دوست دارم" اثر مریم زرنشان تقدیر و رونمایی کرد و عنوان کرد: این کتاب حاوی ۹ شعر کودک و نوجوان است که موضوع و محوریت آن زیارت امام رضا (ع) است؛ در تمامی اشعار این کتاب می‌توان تصاویر زیبا و بدیعی از زیارت و حضور در حرم پیدا کرد.

احمد میرزاده، دبیر پانزدهمین دوره از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی اظهار داشت: هدف از اینگونه جشنواره‌ها باشکوه برگزار شدن آنها نیست، بلکه هدف این جشنواره و جشنواره‌های اینچنینی پیروی از حضرت رضا (ع) است.

وی ادامه داد: همانطور که خود حضرت فرمودند نخستین گام در پیروی و اطاعت، شناخت شخصیت ایشان و فهم معارف و آموزه‌های ایشان است و شاعران می‌توانند زبان گویای معارف ایشان باشند.

میرزاده گفت: شاعران کودک و نوجوان در نشر و بیان معارف امام رضا (ع) با دو مخاطب مواجه می‌شوند؛ یکی مخاطب درونی که خودمان هستیم و یکی مخاطب بیرونی که شامل کسانی است که اثر ما را می‌خوانند.

وی افزود: شاعران در ابتدا باید معارف و آموز‌ه‌های آن حضرت را با شناخت ایشان در زندگی خود نهادینه کنند و سپس این معارف را از طریق قلم توانمند و با استفاده از هنر خود به دیگران نیز منتقل کنند.

در انتهای مراسم، آیین نکوداشت جواد محقق، شاعر و ادیب و استاد ادبیات مطرح کشور و استان همدان برگزار شد و از وی تقدیر به عمل آمد. 

دانش‌آموز خبرنگار: حسین زرنقاب

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار