سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌المللی:

برای داشتن شهر خوب، باید شهروند خوب داشته باشیم

همدان (پانا) - سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری همدان در نشستی با تیم پانا گفت‌ برای داشتن شهر خوب، باید شهروند خوب داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۴۶۴۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
برای داشتن شهر خوب، باید شهروند خوب داشته باشیم

‌محمدجواد زارعی در نشستی با تیم پانا، ضمن ابراز خوشنودی از همکاری با پانا، گفت: شهرداری دارای ۹۰۰ وظیفه از قبیل آسفالت کردن خیابان‌ها، ایجاد فضای سبز و آبیاری، ایجاد و مدیریت پارک‌ها و مبلمان شهری، اداره تاکسی‌رانی و اتوبوس‌ها، گرفتن مجوز برای ساخت و ساز‌ها و ... است.

وی افزود: یکی از وظایف روابط عمومی شهرداری، اطلاع‌یابی و اطلاع رسانی است. سامانه ۱۳۷ کار اطلاع یابی را برعهده دارد ‌و هرجا مشکلی مربوط به شهرداری پیش آمد، می‌توانید با این سامانه تماس بگیرید.

زارعی تصریح کرد: از گذشته تا به امروز فرهنگ شهروندان به مرور تغییر کرده‌ و فرهنگ‌سازی شده است اما همچنان نیاز به اقدامات آموزشی بیشتری است، شهروندان آموزش دیده می‌توانند همیاران شهرداری باشند.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان علاوه بر همیاری با شهرداری برای داشتن شهری خوب و زیبا باید به بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه نیز کمک کنند. شهر زیبا باعث جذب گردشگر بیشتر و رونق اقتصادی شهر می‌شود، لذا همه باید برای زیباسازی شهر و طبیعت استانمان به یکدیگر کمک کنیم.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌المللی گفت: برای رسیدن به این هدف، هر کدام از شهروندان می‌توانند جلوی خانه‌های خود یک گلدان بگذارند و باعث زیبا سازی شهر شوند.

وی تصریح داشت: متاسفانه افراد زیادی زباله‌های خود را در سطح شهر رها کرده و از ماشین ها بیرون می‌اندازند که این قیبل خرده رفتارهای نادرست، باید با کمک شما دانش‌آموزان اصلاح گردد.

زارعی ادامه داد: برای رسیدن به فرهنگ درست ابتدا باید نگرش درستی داشت و سپس رفتار درستی را تمرین کرد. قدم اول ما برای فرهنگ‌سازی، تعیین همین خرده رفتارها و آموزش درست رفتار به شهروندان است.

محمد‌جواد زارعی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری درحال سازمان‌دهی بازار زیبای همدان و نقاط مختلف شهر است و از شما دانش‌آموزان نیز برای کمک به زیباسازی شهر استقبال می‌کند.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: شیما ویس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار