رئیس شعبه یک تامین اجتماعی همدان:

برخورداری از بیمه تامین اجتماعی حق عمومی همه مردم ایران است/ فیلم

همدان (پانا) - رئیس شعبه یک تامین اجتماعی همدان در مراسم بازدید دانش‌آموزان از این شعبه ضمن بیان اهمیت پوشش بیمه گفت: همه مردم ایران حق دارند از بیمه تامین اجتماعی برخوردار باشند.

لینک کوتاه کپی شد
برخورداری از بیمه تامین اجتماعی حق عمومی همه مردم ایران است/ فیلم

مجید شیران در گفت‌وگو با دانش‌آموزان بازدیدکننده اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی دارای چندین قسمت است که شامل امور بیمه‌شدگان که خدمات درمانی را پوشش می‌دهد، خدمات سابقه که سابقه افراد را مشخص می‌کند، واحد بازنشستگی، واحد بازرسی و واحد اجرایی که در اجرای امور مختلف فعالیت دارند.

وی در خصوص انواع بیمه بازنشستگی بیان کرد: 3 روش برای بازنشستگان داریم. مورد اول برای کسانی که 30 سال سابقه پرداخت حق بیمه و 50 سال سن داشته باشند. مورد دوم برای کسانی که 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه و 55 سال سن داشته باشند و مورد سوم برای کسانی است که 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه و 60 سال سن داشته باشند.

رئیس شعبه یک تامین اجتماعی همدان در خصوص تاسیس سازمان بیمه تامین اجتماعی گفت: برخورداری از بیمه تامین اجتماعی، بازنشستگی، بیکاری، ازکارافتادگی و... حق همه افراد است و سازمان تامین اجتماعی بر اساس همین اصل ایجاد شده و بر همین پایه ادامه خواهد داد.

شیران افزود: پیشینه اصلی سازمان تامین اجتماعی به سال ۱۳۰۳ بازمی‌گردد اما افتتاحیه مستقل و فعالیت اصلی این سازمان از سال ۱۳۵۴ آغاز شد و به لطف خدا تاکنون پرقدرت تداوم داشته و خواهد داشت.

وی در خصوص سنوات بیمه جوانان عنوان کرد: تمام افراد بعد از ۱۸ سالگی و دریافت دیپلم می‌توانند خود را بیمه کنند یا توسط کارفرما بیمه شوند و این موضوع هیچ ربطی به دریافت کارت پایان خدمت ندارد.

رئیس شعبه یک تامین اجتماعی همدان ادامه داد: دانشجویانی که حق بیمه پرداخت کرده باشند اما سوابق بیمه‌ای آن‌ها ثبت نشده، بعد از ارائه مدارک و سوابق تحصیلی می‌توانند تمام سوابق خود را بازگردانند و در این مورد هیچ جای نگرانی‌ ندارد.

وی افزود: دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال هم می‌توانند تا زمانی که به سن قانونی برسند از بیمه پدر و مادر خود استفاده کنند.

هدف اصلی بازدیدها ترویج و آشنایی با بیمه‌های تامین اجتماعی است

لیلا قراگزلو، کارشناس آمار و اطلاعات شعبه یک  تامین اجتماعی همدان نیز در خصوص هدف بازدید دانش‌آموزان از سازمان تامین اجتماعی گفت: مقوله ترویج  و آشنایی با بیمه‌های تامین اجتماعی، هدف اصلی این بازدید است‌. دانش‌آموزان آگاه باشند که بعد از اتمام هجده سالگی می‌توانند خود را بیمه کنند.

قراگزلو افزود: نقش دانش‌آموزان زیره هجده سال، تشویق خانواده‌های خود برای بیمه شدن است و هدف اصلی ما انجام خدمات تقریبا رایگان به بیمه‌شدگان است.

وی در خصوص انواع تعهدات سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی، تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت دارد‌. تعهدات کوتاه‌مدت، کمک‌هزینه پروتز و اوروتز شامل عینک، دندان مصنوعی، سمعک، ویلچر، عصا، واکر، کفش و کفی طبی و موارد مشابه دیگر است‌.

قراگزلو در خصوص خدمات تامین اجتماعی عنوان کرد: کمک‌هزینه ازدواج برای کسانی که 2 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند در زمان عقد، معادل یک ماه حقوق فرد پرداخت خواهد شد.

وی عنوان کرد: کمک‌هزینه کفن و دفن برای خانواده متوفا و کمک‌هزینه بیمه بیکاری از جمله خدمات دیگر تامین اجتماعی است که معادل حداقل دستمزد ماهیانه سال فوت و تاریخ عقد است.

 

دانش‌آموزخبرنگار: زهرا قراباغی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار