دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

منشأ مردم‌داری شهید رئیسی، توحید بود

مرکزی (پانا)- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: صداقت آیت‌‌الله رئیسی این محبوبیت را در دل مردم ایجاد کرد که بیش از ۲۵ میلیون نفر یا در مراسم تشییع و یا در مجالس عزای این شهدای خدمت شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۴۷۸۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
منشأ مردم‌داری شهید رئیسی، توحید بود

عبدالحسین خسروپناه در مراسم بزرگداشت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت که در مصلی بیت‌المقدس شهر اراک برگزار شد، اظهار کرد:«همه ما روزی از این دنیا می‌رویم و خوشا به حال آنانی که در مکتب امام(ره) زیست می‌کنند و حیات و مرگشان در مکتب امام(ره) است و ما باید مکتب امام(ره) را بشناسیم و به آن عمل کنیم‌.»

وی افزود:«مکتب امام(ره) چند اصل دارد. اصل اول، اصل توحید و خدا محوری است که امام (ره) همه فکر و ذکرش خدا بود. رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس که بعد از عملیات فتح المبین انجام گرفت و بسیار عملیات سختی بود، در نهایت خرمشهر را آزاد کردند و امام(ره) در یک جمله فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد. امام(ره) تمام عالم را مظهر خدا می‌دید و کسی که عالم را مظهر خدا بداند، در محضر خدا گناه نمی‌کند و گرفتار تفرعن نمی‌شود.»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اصل توحید و خدا محوری خاطرنشان کرد:«مقام معظم رهبری با همین نگاه توحیدی، مکتب امام(ره) را احیا و دنبال می‌کند و شهید رئیسی نیز چنین شخصیتی بود. بنده در شورای عالی انقلاب فرهنگی بارها شاهد بودم که ایشان اگر بحثی مطرح می‌شد، نظر عقل جمعی را می‌گرفتند و اگر نظر خودش به لحاظ نظر کارشناسی با عقل جمعی مخالفتی داشت، با رای‌گیری نظر جمع را بر نظر خودش ترجیح می‌داد.»

خسروپناه افزود:«این توحید و خداباوری است که فرعون نفس را ابتدا به قتل می‌رساند و سپس شهید رئیسی را مانند شهید بهشتی مانند یک قاضی عادل بر کرسی عدالت و قضاوت و چون شهید رجایی بر کرسی اجرا و مردم‌داری می‌نشاند. ایشان در سیل برای رسیدگی به مردم لباس‌هایش تَر و در روستاها سرتاپا خاکی می‌شد و نشانگر این بود که شهید رئیسی منشأ مردم‌داری‌اش، توحید است.»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «اصل دوم، اصل اسلام اجتماعی است. امام(ره) اسلام اجتماعی را مطرح کرد و این انسان کامل الهی که در پرتو امام زمان(عج) به کمال رسید، این را به ما آموزش داد که باید نماز، مسجد، محراب و روضه‌خوانی اجتماعی باشد. امروزه مسئله پیوند دین با عناصر جامعه یک امر بدیهی شده است و حضور شهید رئیسی در کنار کپر نشینان مناطق محروم و شنیدن سخنان آنها و همچنین حضور در کارخانه‌های تعطیل شده و نیمه‌ تعطیل و شنیدن سخنان آنان و حل مسائل آنها از جمله موارد اسلام اجتماعی است.»

وی خاطرنشان کرد:«اصل سوم، اصل استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفان است. امام(ره) همواره از مستضعفان جهان و مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کرد و ایشان بود که استکبارستیزی را مطرح کرد. متاسفانه بعد از وفات حضرت امام(ره) با وجود اینکه مقام معظم رهبری مکرر مسئله استکبارستیزی و دفاع از مظلومان را مطرح می‌کرد، افرادی روی کار آمدند و قدرت اداری کشور را به دست گرفتند که عده‌ای را ترغیب می‌کردند به گفتن اینکه ما کاری به فلسطین نداریم. غافل از اینکه اگر ما استکبارستیزی و دفاع از مظلومان و مستضعفان را نداشته باشیم، در آینده همین ظلم و ستم بر علیه ما تکرار می‌شود.»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:«اصل چهارم، اصل روحیه جهادی است که رئیس جمهور شهید و همراهان، همه جهادگر بودند و اصل پنجم، اصل مردم‌داری است که در زندگی امام(ره)، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید رجایی و همچنین شهید رئیسی می‌بینیم.»

وی در پایان بیان کرد:«اصل ششم و آخر، اصل صداقت است. ممکن است برخی افراد ظاهری توحیدی، اسلام اجتماعی، استکبارستیزی، روحیه جهادی و مردم‌داری داشته باشند ولی صداقت نداشته باشند. صداقت آیت‌‌الله رئیسی این محبوبیت را در دل مردم ایجاد کرد که بیش از ۲۵ میلیون نفر یا در مراسم تشییع و یا در مجالس عزای این شهدای خدمت شرکت کردند. در ایران دیدیم که کارگران چه اشکی برای او می‌ریختند. من از شرکت‌های احیا شده استان مرکزی به‌ویژه شرکت صنایع آذرآب و هپکو قدردانی می‌کنم.»

خبرنگار : علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار