مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی:

بی‌تردید جهان امروز را نمی‌توان بدون ارتباطات تصور کرد

مرکزی (پانا) - مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی گفت توفیق در اجرای هیچ سیاست، طرح یا برنامه‌ای بدون اطلاع‌رسانی شفاف و مسئولانه و نقش‌آفرینی فعالانه و حرفه‌ای روابط عمومی‌ها و تعریف پیوست‌های اطلاع رسانی و تبلیغی ممکن نیست.

کد مطلب: ۱۴۷۴۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بی‌تردید جهان امروز را نمی‌توان بدون ارتباطات تصور کرد

به گزارش روابط عمومی استانداری مرکزی، محمد طالبی با صدور پیامی هفته‌ی روابط عمومی را تبریک گفت و به همین مناسبت پیامی را صادر کرد.

در متن پیام چنین آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون که قدرت رسانه از مظاهر قدرت نرم حکومت‌ها شمرده می‌شود، حفظ اقتدار و ایفای نقش مؤثر کشورمان در تحولات منطقه‌ای و جهانی، نیازمند همت و تلاش مضاعف متولیان عرصه‌ی اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و روشنگری است تا رشد و بالندگی ایران عزیز اسلامی از رهگذر نظام رسانه‌ای قوی، هوشمند، آینده‌نگر و افق‌اندیش محقق گردد.

تنویر افکار عمومی، اعتمادسازی و اطمینان‌بخشی به مردم، سرمایه‌ای اجتماعی برای پیشبرد اهداف کلان کشور را پدید می‌آورد و تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت روابط عمومی‌ها به عنوان بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد و منعکس کننده چگونگی مسائل سازمان‌ها مؤید نقش اساسی و تعیین کننده نهاد روابط عمومی در تحقق فریضه‌ی قطعی و فوری "جهاد تبیین" است.

بی‌تردید جهان امروز را نمی‌توان بدون ارتباطات تصور کرد و روابط عمومی نقش این حلقه‌ی واسط میان مردم و مسئولان، مهم‌ترین وظیفه را در شکل‌گیری یک ارتباط چندسویه، مؤثر و سالم ایفا می‌کند؛ علم ارتباطات، یک دانش عمیق و بسیط و در عین حال یک هنر خلاقانه و کاربردی است و روابط عمومی‌ها شریان‌های حیاتی آگاهی‌بخشی و عامل همبستگی مخاطبان و سازمان‌ها به شمار می‌آیند، به همین دلیل، این حوزه در جایگاه نهادی، ستادی و اجرایی هر دستگاهی، نقش خطیر و بی‌بدیلی را در امر تحکیم و توسعه ارتباط میان نهادها و سرمایه‌های اجتماعی ایفاگر بوده و سهمی مهم و انکارناپذیر به خصوص در تنویر افکار عمومی و انسجام‌بخشی به تعاملات سازمانی دارد.

رشد شگفت‌انگیز دانش ارتباطات و فناوری‌های نوین ارتباطی و گسترش روزافزون و پُرشتاب رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، گذر از روابط عمومی سنتی به سمت روابط عمومی هوشمند، فناورانه، سریع و چابک، کارآمد و حرفه‌ای را ضروری و با اهمیت می‌سازد که کارآمدی نافع و پاسخگویی جامع به افکار عمومی را به‌دنبال خواهد داشت.

امروز همگان به این باور رسیده‌اند که توفیق در اجرای هیچ سیاست، طرح یا برنامه‌ای بدون اطلاع‌رسانی شفاف و مسئولانه و نقش‌آفرینی فعالانه و حرفه‌ای روابط عمومی‌ها و تعریف پیوست‌های اطلاع رسانی و تبلیغی ممکن نیست و این مهم صرفاً از رهگذر روابط عمومی‌ها به‌عنوان پل ارتباطی اجزای نظام حکمرانی با مردم، قابل تحقق است.

در عین حال تحول در بازنمایی رسانه‌ای دولت به‌عنوان مهم‌ترین و فوری‌ترین مطالبه‌ی رهبر معظم انقلاب از دولت مردمی سیزدهم و تبیین گسترده‌ی توفیقات دولت مردمی و امیدآفرینی از تأکیدات ریاست محترم جمهور است که مسئولیت همکاران روابط عمومی در اطلاع‌رسانی مستمر و صادقانه را سنگین‌تر می‌کند.

نام‌گذاری ۲۷ اردیبهشت ماه به عنوان "روز ارتباطات و روابط عمومی" و تعیین ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته روابط عمومی، فرصت ارزنده‌ای برای قدردانی شایسته از زحمات فعالان این عرصه و ایجاد فضای همگرایی عمومی در مسیر تغییر نگرش‌ها، باورها و ذهنیت‌ها نسبت به جایگاه و منزلت این حرفه همچنین ایجاد انگیزه و تحرک بیشتر در راه کمک به رشد و بالندگی و پویایی بیش از پیش این نهاد است.

امیداست در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده است روابط عمومی‌ها به عنوان طلایه‌داران آگاهی‌بخشی و یکی از ارکان مهم و تأثیرگذار در امر امیدآفرینی، با همیاری گسترده‌ی درون و برون سازمانی بتوانند بیش از پیش در راستای جلب مشارکت مردم و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کنند.»

خبرنگار : علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار