آغاز فرآیند مصاحبه تشخیصی دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر استان لرستان

لرستان (پانا) - معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: مصاحبه تشخیصی دانش‌آموزان در معرض خطر و پرخطر در استان لرستان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فرآیند مصاحبه تشخیصی دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر استان لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانای استان لرستان؛ امین رسولی معاون پرورشی وفرهنگی استان لرستان در دیدار با متولیان حوزه سلامت‌روان استان خاطرنشان کرد:«در سال تحصیلی گذشته با عنایت به دستورالعمل نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد)، دانش‌آموزان در پایه های منتخب سه مقطع تحصیلی با استفاده از پرسشنامه های استاندارد سلامت روان مورد ارزیابی روانی قرار گرفتند. پس از تکمیل فرم‌ها در سامانه نماد، برش های مربوطه توسط تیم تخصصی سلامت‌روان وزارت آموزش  و پرورش ایجاد شده و دانش آموزان با توجه به نوع اختلال و شدت مشکل با سه رنگ سبز، زرد و قرمز در سامانه رتبه بندی شدند.» 

وی افزود:«با تقویت سرورهای سامانه نماد و اضافه شدن ماژول‌های مصاحبه تشخیصی و ارجاع به آن، طی به ­روزرسانی‌های گذشته امکان انجام مداخلات همزمان در سراسر کشور فراهم شده است. در همین راستا، فرآیند مصاحبه تشخیصی از کلیه دانش آموزانی که در غربالگری سامانه نماد با رنگ قرمز مشخص شده­اند در استان لرستان آغاز شد. در این زمینه، مشاورین و رابطین مشاور مدارس با حضور در محل کار، به دو صورت حضوری و تلفنی سوالات استاندارد مصاحبه تشخیصی در زیرمقیاس­‌های مختلف را به دانش‌آموزان مذکور ارائه می­کنند.» 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در ارتباط با ساختارهای ارجاع گفت:«در صورت تایید اختلال، فرآیند ارجاع برای دریافت خدمات درمانی و حمایتی آغاز خواهد شد. گفتنی است مورادی که به عنوان فوریتی تشخیص داده می شوند به نهادهای برون­سازمانی عضو ائتلاف نماد ارجاع خواهند شد. در غیر این صورت فرآیند مداخلات درمانی در مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی شهرستان­ها و مناطق پیگیری خواهد شد. برای سهولت امر، کمیته استانی مصاحبه تشخیصی با حضور معاونت پرورشی، رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و کلیه روسای مراکز مشاوره استان در سالن جلسات گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار گردید و مصوبات آن برای تمامی شهرستان‌ها و مناطق ارسال شد.» 

خبرنگار : محمد میرنصوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار