رئیس مجلس: 10هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق اشتغالزایی در روستاها در نظر گرفته شده است

لاریجانی: حمایت های لازم از بخش صادرات در بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته شده است

قم (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق اشتغازایی در روستاها در نظر گرفته شده که باید مسئولان استانی به این موضوع توجه کنند تا بتوان بخشی از اقتصاد را رونق بخشید.

کد مطلب: ۸۰۸۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مجلس:  10هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق اشتغالزایی در روستاها در نظر گرفته شده است

علی لاریجانی صبح امروز در نشست ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم که در سالن امام جواد استانداری برگزار شد، گفت: حضور زائران در شهرهایی مانند مشهد، قم و شیراز بیشتر است از این رو باید دستگاه ها با استفاده از امکانات و ظرفیت های خویش در جهت ارائه خدمات مناسب و در شان گردشگران نوروزی تلاش کنند.

وی افزود: شهر مقدس قم محور مواصلاتی استان های مختلف است از این رو تعدادی از زائران نوروزی چند ساعتی در این شهر حضور دارند از این رو باید تدابیر لازم برای میزبانی از آنان اندیشیده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید از نقاط قوت و ضعف سال های گذشته برای تسهیل در خدمات رسانی ارائه شود ضمن اینکه توجه به موضوع امنیت و آرامش زائران نوروزی باید در اولویت کاری مسئولان باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: داستگاه ها با هم افزایی و تعامل برای پذیرایی از زائران نوروزی خدمات مناسبی ارائه کنند.

وی با اشاره به فعالیت ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استانداری قم گفت: در مبادی های ورودی شهر قم باید دستگاه های امدادی و درمانی مختلف از جمله اورژانس، هلال احمر، پلیس راهور و سایر دستگاه های خدمات رسان حضور فعال داشته باشند تا با سرعت بیشتر خدمات ارائه شود.

لاریجانی گفت: نحوه خدمات رسانی در کمیته های ستاد تسهیلات و دستگاه های مختلف باید مورد نظارت قرار گیرد تا با قوت بیشتری نقاط ضعف ها رفع شود.

وی با بیان این که در استان قم ظرفیت های صادراتی خوبی وجود دارد گفت: باید از این توان استفاده کرد تا ضمن ایجاد اشتغال زایی از صادرات حمایت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حمایت های لازم از بخش صادرات در بودجه سال 97 صورت گرفته است تا این بخش از پشتوانه بودجه ای پایداری برخوردار شود از این رو درصدی از درآمدهای حاصل از واردات به حمایت از صادرات اختصاص داده می شود.

لاریجانی با تاکید بر این که وضعیت واحدهای تولیدی ارزیابی می شود گفت: معوقات، سیستم بانکی کشور را دچار مشکل کرده است در همین راستا با رسیدگی های مجلس مصوبه ای به تصویب رسیده که در استان ها کمیته هایی شرایط واحدهای تولیدی را ارزیابی می کنند تا تسهیلات با هماهنگی استانداری ها و بانک ها به واحدها اختصاص یابد.

وی به واگذاری پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: در تبصره 19 بودجه سال آینده، به این موضوع پرداخته شده است تا تسخیلات بانکی یارانه ای به سرمایه گذاران ارائه شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید شهرداری و استانداری ها درخصوص نوسازی بافت فرسوده تدابیری را بیاندیشند و با سازوکارهایی از حمله انتشار اوراق بافت های فرسوده را ساماندهی کنند در همین راستا استان قم اقدام خوبی برای طرح حرم تا جمکران انجام داده است.

وی با اشاره به بررسی وضعیت فرودگاه قم گفت: در این خصوص با آقایان نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی درخصوص رفع مشکلات سرمایه گذاران فرودگاه صحبت هایی شده است تا بتوان در آبادانی استان قم گام برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار