یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم افتتاح شد

قم (پانا) - افتتاحیه یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و تنی چند از اساتید هنرهای تجسمی و هنرمندان استانی در نگارخانه فرهنگ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم افتتاح شد

وحید سلیمانی دبیر یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این دوسالانه، ۷۵ هنرمند ۱۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال کردند و طی داوری اولیه که انجام شد، تعداد ۷۴ اثر از ۶۵ هنرمند در دو بخش رقابتی و غیررقابتی انتخاب شدند.

دبیر یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم افزود: موضوعات در سه بخش تذهیب، گل‌و‌مرغ و مینیاتور است که هنرمندان در این سه بخش اثر فرستادند.

وی ادامه داد: در بخش رقابتی و غیررقابتی، اساتید در بخش غیررقابتی و نسل جدید نگارگرها در بخش رقابتی در این دوسالانه شرکت کردند. 

سلیمانی درباره نقطه قوت این دوسالانه بیان کرد: ما کارهای خوبی از هنرمندان در این سری می‌بینیم و با آثار قوی از جهت اجرا و تکنیک روبرو هستیم.

وی درباره مکان نمایش آثار این دوسالانه گفت: بخشی از این آثار در نگارخانه فرهنگ واقع در خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، بین کوچه ۱۰ و ۱۲، پلاک ۱۰۰ و نیز بخشی دیگر در گالری سرو واقع در میدان دستغیب، مجموعه سرو در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

سلیمانی ابراز کرد: اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در تاریخ ۴ آبان ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار فرهنگ و هنر واقع در انتهای بلوار امام موسی صدر (خاکفرج)، جنب میدان نواب صفوی برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: شورای سیاست‌گذاری یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم شامل وحید سلیمانی، محمدمحسن مقدادی، اسدالله فقیهی و زهرا ارشادی و همچنین هیئت داوران شامل روح‌الله فاضلی، هادی فقیهی زینب سامعی هستند.

این نمایشگاه به همت انجمن هنرهای تجسمی استان قم و با همکاری قرارگاه فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شده است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار