رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم

قم نیازمند حمایت ملی در موضوع اربعین است

میزبانی از زائران خارجی اربعین در قم همچنان ادامه دارد

قم (پانا) - ​رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر لزوم حمایت ملی از شهر قم برای پذیرایی از زائران اربعین گفت: میزبانی شهر قم از زائران خارجی اربعین همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
قم نیازمند حمایت ملی در موضوع اربعین است

«نرجس نیازمند» امروز در حاشیه بازدید از قرارگاه مردمی اربعین در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده زائران عتبات‌ عالیات در شهر قم، اظهار داشت: در ایام اربعین قم میزبان صدها هزار زائر است که این زائران از روزهای قبل از اربعین و روزهای بعد از اربعین به قم سفر می‌کنند.

وی میزبانی شهر قم از زائران داخلی و خارجی را قابل‌ تحسین خواند و افزود: شهر قم با منابع محدود استانی میزبانی در سطح ملی و بین‌المللی از زائران اربعین انجام داده و بیش از یک ماه اسکان، غذا و خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهد.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم، تصریح کرد: در حال حاضر همکاری بسیار مطلوبی بین مدیریت شهری و قرارگاه مردمی اربعین برای خدمت‌رسانی به زائران شکل‌گرفته اما باید برای حمایت از شهر قم منابع ملی ویژه در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: شهر قم در سال مناسبت‌های بسیار زیادی مانند نیمه شعبان، اربعین، تاسوعا و عاشورا برگزار می‌کند که زائران زیادی از سراسر دنیا در این مراسمات حضور پیدا می‌کنند که تأمین این هزینه سنگین به‌تنهایی از مدیریت شهری و استانی امکان نداشته و باعث می‌شود بسیاری از خدماتی که باید شهروندان دریافت کنند کم شود.

نیازمند یادآور شد: خدمت‌رسانی به زائران در شهر قم تا زمان اربعین پایان نمی‌پذیرد و بعد از روز اربعین همچنان قم میزبان زائران بسیار زیادی از داخل و خارج کشور است این در حالی است که حتی کشور عراق نیز بعدازظهر اربعین دیگر به این شکل گسترده پذیرای رایگان زائران نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد قدردان کلیه خادمین قرارگاه مردمی اربعین و مدیریت شهری قم به‌واسطه زحمات و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی باشیم و برای کمک به شهر قم نمایندگان محترم مردم قم در مجلس و سایر نهادهای قانون‌گذار تدبیری برای این امر بیندیشند.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار