معاون وزیر آموزش و پرورش:

احساس کرامت در معلمان موجب ارتقای تربیتی و علمی دانش‌آموزان می‌شود

قم (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت اگر معلمان احساس کرامت و مرجعیت در مدرسه داشته باشند، علاوه بر رشد کیفی تربیتی، میانگین نمرات دانش‌آموزان نیز افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
احساس کرامت در معلمان موجب ارتقای تربیتی و علمی دانش‌آموزان می‌شود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم؛ احمد محمودزاده در شانزدهمین گردهمایی روسای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی کشور که به میزبانی قم برگزار شد، اظهار کرد: تمام کارهای مدارس به حضور مؤثر معلم، وابسته است.

وی افزود: بخشی از این حضور مؤثر به توانایی و دانش معلم، بخشی به اخلاق، بخشی به معیشت، بخشی به رعایت حقوق معلم و بخشی هم به مرجعیت معلم وابسته است که کرامت معلم را شکل می‌دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به یقین اگر معلم‌های ما احساس کرامت و مرجعیت در مدرسه داشته باشند علاوه بر رشد کیفی تربیتی، میانگین نمرات دانش‌آموزان نیز افزایش می‌یابد و البته که با تمام احترام، اصرار داریم که حقوق و بیمه معلم بر مبنای ماده ۲۵ و ۲۶ قانون اجرایی شود.

محمودزاده تصریح کرد: در ۹ و ۱۰ مرداد سال جاری، رویداد مهمی از ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس برگزار می‌شود که از ۷۰۰۰ طرح ارسالی معلمان سراسر کشور از ۲۰ طرح برگزیده رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توسعه کیفیت و عدالت تربیتی و آموزشی در مدارس غیردولتی در اولویت است، افزود: در مورد اصلاح نوع تعیین ظرفیت مدارس به زودی دستورالعمل جدیدی ارسال و تعریف جدیدی از تعیین ظرفیت مدارس اعلام خواهیم کرد.

محمودزاده با اشاره به ضرورت تقویت مدارس دولتی ادامه داد‌: باید راهکارهایی طراحی کنیم تا بتوانیم از ظرفیت مدارس غیردولتی به نحو مطلوب و در جهت حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت در مناطق محروم استفاده کنیم.‌ وظیفه ماست تا بستر آموزش و پرورش استاندارد را برای همه دانش‌آموزان در سراسر کشور فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار