مدیرکل نوسازی مدارس استان قم:

سالانه به 300 کلاس درس جدید نیاز داریم

قم (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت هر سال 10 هزار دانش‌آموز به آمار مدارس قم افزوده می‌شود که نیازمند 300 کلاس درس جدید است.

کد مطلب: ۱۴۶۹۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سالانه به 300 کلاس درس جدید نیاز داریم

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان قم؛ احمدرضا اجتهادی در نشست هیات‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان که با حضور استاندار قم برگزار شد، اظهار کرد: انباشت برخی کمبودها در 2 دهه گذشته سبب شده تا استان قم در حال حاضر با کمبود 125 مدرسه 12 کلاسه برای رسیدن به میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور روبه‌رو باشد.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که سالانه نیز حدود 10 هزار دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان استان اضافه می‌شود که این تعداد نیز به 300 کلاس درس نیاز دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم همچنین به روند رو به رشد جمعیت استان در کنار افزایش مهاجرت به استان پرداخت و عنوان کرد: نباید فراموش کرد که برخی مدارس فعلی در قم نیز نیازمند ترمیم یا تخریب و بازسازی هستند.

اجتهادی افزود: البته در کنار این نکات، خوشبختانه شاهد رشد 70 درصدی مدرسه‌سازی در استان در سال 1402 نسبت به سال 1401 هستیم که امیدواریم این روند با عنایات مسئولان استانی و ملی و همچنین تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به ماده 101 قانون شهرداری‌ها گفت: برخی مناطق قم در تخصیص زمین آموزشی جهت ساخت مدارس جدید همچنان با معضل رو‌به‌روست؛ ضمن آن که فرآیند تحویل زمین در برخی مناطق دیگر نیز سخت است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم ابراز امیدواری کرد با تدابیر استاندار قم و طرح مسائل مربوط به جهاد مدرسه‌سازی در شورای برنامه‌ریزی استان، جهاد مدرسه‌سازی در قم و تقدیم مدارس نوساز بیشتر به دانش‌آموزان استان روند صعودی خود را حفظ کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار