معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم:

طرح «مسطورا» همزمان با ماه رمضان در قم اجرا می‌شود

قم (پانا) - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» با عنوان «مسطورا» با هماهنگی آموزش و پرورش قم و دیگر دستگاه‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح «مسطورا» همزمان با ماه رمضان در قم اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام رسول ابوالقاسمی در نشست خبری اجرای طرح «مسطورا» اظهار کرد: این طرح به مدت 3 سال هدفگذاری شده که نیمی از مردم این استان با اهداف طرح «زندگی با آیه‌ها» آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه 7 هزار نفر از مربیان و مروجان قرآنی، محتوای این طرح را به‌صورت ویژه به مردم قم می‌رسانند، بیان کرد: تبلیغات محیطی طرح مسطورا در ۱۸ نقطه شهری قم توسط شهرداری انجام می‌شود و با هماهنگی راهداری در مبادی ورودی قم، شاهد انجام تبلیغات محیطی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به اینکه هر استان برای خود سرشماره جداگانه‌ای در طرح مسطورا دارد، گفت: سرشماره ۳۰۰۰۱۵۸۸ ویژه مردم قم است و مخاطبان باید عدد 5 را به این شماره ارسال کنند تا در پویش شرکت و برای حضور در مسابقات نیز از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: طرح زندگی با آیه‌ها که امسال، سال اول اجرای آن با عنوان مسطورا انجام می‌شود، اقدامی برای هم‌افزایی و ایجاد جریان عمومی بر پایه قرآن و شکل‌گیری گفتمان غالب قرآنی خواهد بود که شروع آن در ماه مبارک رمضان بوده و به‌صورت سه‌ساله ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در موضوع گفتمان‌سازی آیات قرآن گفت: از ۶ ماه گذشته تاکنون اندیشمندان و کارشناسان در سازمان تبلیغات اسلامی دست‌به‌دست هم دادند و به این رسیدند که در حرکت ابتدایی طی سه‌ساله ۱۵۰ آیه محوری گفتمانی قرآنی را در بین مردم منتشر کنند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی ابراز کرد: ۱۵۰ آیه در نظر گرفته شده برای این طرح از بهترین، کامل‌ترین و جامع‌ترین آیات قرآن است که مردم ‌می‌توانند به آن‌ها توجه کنند و قرار است در سال اول با اجرای طرح مسطورا با ۳۰ آیه این حرکت شروع شود و در طول 3 سال هدف‌های طرح پیگیری شود.

وی ادامه داد: پشتیبان محتوایی در نظر گرفته شده برای طرح، کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» رهبر معظم انقلاب اسلامی است و مبنایی‌ترین مباحثی که در جامعه اسلامی به آن نیاز است در این کتاب آمده است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی یادآور شد: کتابچه مسطورا تهیه شده و به صورت عمومی در کشور در اختیار کنشگرانی که می‌خواهند مفاهیم قرآنی را به مردم منتقل کنند قرار داده شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: تولیدات رسانه‌ای در قالب‌ها و سنین مختلف نیز تهیه شده و در سایت طرح زندگی با آیه‌ها در اختیار عموم مردم قرار گرفته و هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاهی نیز برای طرح در کشور شکل گرفته‌است.

وی افزود: عملیات میدانی طرح زندگی با آیه‌ها از ۱۲ اسفند در قم شکل گرفته و هماهنگی‌هایی با نهادهایی چون شهرداری، آموزش و پرورش، اوقاف و جامعه‌المصطفی برای اجرای آن انجام داده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار