سومین دوره تربیت معلم راوی دفاع مقدس و مقاومت در قم برگزار شد

سومین دوره تربیت معلم راوی حماسه دفاع مقدس و مقاومت در استان قم، امروز در سالن همایش امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سومین دوره تربیت معلم راوی دفاع مقدس و مقاومت در قم برگزار شد

سومین دوره تربیت معلم راوی حماسه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در استان قم، در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان، امروز در سالن همایش امامزاده سید علی (ع) برگزار شد.

در ابتدای این دوره، عبدالله صادقخانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم در سخنانی با اشاره به رهنمود‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: هم باید یاد و خاطره شهدا زنده نگهداشته شود و هم پیام آنان به جامعه و نسل‌های منتقل گردد.

وی با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی در موضوع روایتگری افزود: دانش آموزان امروز نسبت به قبل از کرونا تفاوت چشمگیری پیدا کرده اند و مباحث روانشناسی کودک و نوجوان بایستی دوباره بازنگری شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم ادامه داد: جرقه برگزاری دوره معلم راوی در فروردین سال جاری زده شد و در خردادماه، شاهد برگزاری نخستین دوره آن و سپس گلزار شناسی بودیم.

در ادامه، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: علاوه بر موضوع مخاطب شناسی در بحث روایتگری، مفهوم موقعیت شناسی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که چه مطلبی چگونه و در کجا گفته شود تا پیام خون شهدا به درستی منتقل شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت همزمان در مدارس سرتاسر استان در سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: این مانور حماسی و سراسری می‌تواند همچون سیلی همه را تکان دهد و جریان ساز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد: هدف این بوده که مدارس از تمامی ظرفیت‌های داخلی خود برای برگزاری یادواره و روایتگری و .. استفاده کنند و در همین راستا با ۲۰ راوی ارتشی، ۴۰۰ راوی معلم و ۱۰۰ نفر از راویان سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) جهت حضور در مدارس هماهنگ شده است.

سردار مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) نیز در این کارگاه، خطاب به معلمان راوی عنوان کرد: علم آموزی بزرگترین، مهم‌ترین و اصلی‌ترین جریان تاریخی بشر است.

وی افزود: پیام شهدا اینست که همه در هر پست و منصب و قشری که هستند، مبدا و مقصد و راه انقلاب اسلامی را بشناسند و صرفا به یاد کردن شهدا در مراسم بسنده نشود.

کبیری پور تاکید کرد: نگاه هنرمندانه به روایتگری همواره بایستی چاشنی کار راویان باشد تا مخاطب در گیرودار جنگ نرم دشمن، دچار اغوا و گمراهی نشوند.

وی گفت: تاثیر فرهنگ سازی در قالب هنر بسیار بالاست و بالاترین وظیفه معلم راویان، روشنگریست.

در کارگاه فوق، همچنین سردار غلامرضا جعفری فرمانده لشگر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) پس از شهید زین الدین، حفظ نظام اسلامی، اطاعت از ولایت فقیه و حفظ حجاب را از مهمترین وصایای شهیدان والامقام برشمرد.

وی افزود: نقش معلمی از بهترین تعیین کننده‌های سرگذشت زندگی انسان است؛ معلم باید انقلابی باشد و در مقابل تهاجم فرهنگی واکنش جدی و تاثیر گذار نشان بدهد.
در پایان، سید علیرضا رفیعی فعال فضای مجازی و از راویان پیشکسوت دفاع مقدس، توضیحاتی پیرامون نرم افزار آموزش چند رسانه ایی روایتگری بیان کرد.
این کارگاه با شعر خوانی شاعر آئینی محمدرضا نادعلیان و همچون پاسداشت سالروز میلاد امام حسن عسگری (ع) همراه بود.
در همایش فوق، با حضور جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم، سردار حسین کاجی مسئول موسسه حماسه ۱۷ و نیز حسن بیاتی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قم و علی اکبر شفیعی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان و مسئولانی از اداره اوقاف و امور خیریه استان قم، از ۳۷ عنوان کتاب خاطرات شهدای شاخص استان قم رونمایی شد.
خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار