روابط عمومی ها از ظرفیت هنر برای اطلاع رسانی استفاده کنند
تهران (پانا)- سید جمال هادیان رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است، روابط عمومی ها باید از ظرفیت هنر برای اطلاع رسانی استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی مسابقه عکس «همه جا در دسترس»، سید جمال هادیان رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره این مسابقه عکس گفت: این اولین مسابقه عکس حرفه ای که با موضوع تاثیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در مناطق دورافتاده فراخوان خود را منتشر کرده است. همه ما می دانیم که زبان تصویر، مرز ندارد و در قاب آن می توان مفاهیم را به سادگی به مخاطب ارائه و اهداف مطلوب را به بهترین شکل در اقشار جامعه نهادینه کرد.
وی ادامه داد: یکی از خواسته های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که ارائه خدمات متعدد و متنوع به مردم، در این حوزه پیوست اطلاع رسانی درستی داشته باشد. طرح های بزگری مثل دولت الکترونیک، دولت همراه، اینترنت ویژه کودکان و... نیاز به فرهنگسازی دارد. من به مدیریت کمپین در حوزه اطلاع رسانی معتقدم و یکی از ابزارهای فرهنگسازی استفاده از گروه های مرجع است. کسانی که سخن و تصویر و رفتارشان بین مردم نفوذ دارد.
وی با تاکید بر این نکته که در بین هنرها عکاسی یک رسانه تصویری است که نشان داده است خیلی زود در ذهن می نشیند و به سهولت مطالب از طریق آن منتقل می شود، بیان کرد: اثر یک عکس بسیار ماندگار است برای همین اولین قدم در حوزه استفاده از حوزه هنر برای امر اطلاع رسانی را در حوزه عکاسی برداشتیم تا تاثیر فناوری اطلاعات در مناطق دورافتاده و کم برخوردار را از دریچه عکس ببینیم. همچنین بتوانیم این پوشش گسترده برای اینترنت همراه را به مردم نشان دهیم. در حال حاضر اینترنت به دورافتاده ترین نقاط کشور رفته و با رفتن اینرنت ۴G به نقاط دورافتاده، زمینه کسب و کار اینترنتی و کارهای نو مهیاست. توسعه شبکه اینرنت موجب اشتغال و حل بسیاری از مشکلات می شود و حتی جلوی مهارجت روستاییان به شهر را می گیرد.
هادیان گفت: در مسابقه عکس «همه جا در دسترس» مجموعه ای عکاسان حرفه ای و نیمه حرفه ای حضور دارند و ما به دنبال انعکاس وسیع آثاری که به دستمان می رسد هستیم. هنرمندانی که در این مسابقه شرکت می کنند تبدیل به سفیران فرهنگی ما می شوند و هم این آثار در فضای مجازی به سرعت منتشر می شود و از سوی دیگر ما ظرفیت اطلاع رسانی ادارت کل در استان ها را فعال کرده ایم تا برای نمایش این آثار با حوزه هنری، شهرداری ها، استانداری ها و.. رایزنی کنند. حتی انتظار داریم در جاده ها شرکت های تبلیغاتی به این زمینه ورود کنند چون ما متریال حرفه ای در اختیارشان می گذاریم.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره این موضوع که با توجه به مفاهیم انتزاعی و بعضا دشوار مواردی که در فراخوان آمده است، انتظار دارید با چه کیفتی آثار به دستتان برسد، اظهار کرد: من با توجه به تجربیات قبلی می گویم که موضوعات به مراتب دشوار تر را هنرمندان عکاس به تصویر تبدیل کرده اند. ذهن هنرمند جستجو گر است. ضمن اینکه ما به دنبال عکس های قشنگی که پیام را خیلی واضح منتقل کند، نیستیم. یک اثر هنری آن است که مخاب را به تفکر وادار کند.
وی در ادامه درباره دیگر فعالیت های روابط عمومی این وزارتخانه در حوزه هنر به برپایی یک ورک شاپ تخصصی کاریکاتور و گرافیک با موضوع فناوری اطلاعات در شهریور ماه خبر داد و گفت: ما قدم های مستمری در حوزه کمک گرفتن از عرصه هنر برای رسیدن به مقصود خود برخواهیم داشت. متاسفانه هنر در کشور ما یک سیاهچاله ای دارد و اینکه ظرفیت هایش ناشناس است.
گفتنی است در فراخوان این مسابقه محورهای این مسابقه، تاثیر و نمود ابزار ارتباطات جمعی در مناطق و فرهنگ ها و اقوام مختلف کشور، تاثیر ابزارهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در تسهیل زندگی روزمره روستاییان،استفاده از تجهیزات فناورانه (گوشی های هوشمند، تبلت، کامپیوتر و....) و برنامه ها و شبکه های مجازی در مناطق دور افتاده و پیامدها و تاثیرات مثبت و منفی پیشرفت ارتباطات و فناوری اطلاعات و قرار گرفتن آن در دسترس همه به ویژه در فرهنگ وز ندگی روستاییان ذکر شده است.
همچنین آثار برگزیده در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می گیرد و آثار برگزیده پس از رونمایی در نمایشگاه در قالب کتاب منتشر خواهد شد. تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه و کتاب مسابقه راه پیدا کند گواهی حضور در مسابقه را دریافت خواهند کرد. حقوق مادی آثار راه یافته در نمایشگاه به هنرمندان پرداخت می شود و مالکیت و امتیاز آثار متعلق به وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات است. در این مسابقه به نفر اول مبلغ ۵ میلیون تومان به عنوان جایزه، به نفر دوم مبلغ ۳ میلیون تومان و به نفر سوم مبلغ دو میلیون تومان تعلق می گیرد.
ارسال دیدگاه