در گفت‌و‌گو با پانا

علی دهکردی: هر مهمان جشنواره جهانی فجر سفیر فرهنگی ماست

تهران(پانا) - رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران، سینماگران را سفیران فرهنگی و سینمای ایران را یکی از سرسخت ترین رقیبان بین المللی در مهم ترین رویدادهای سینمای جهان دانست.

کد مطلب: ۸۱۶۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
علی دهکردی: هر مهمان جشنواره جهانی فجر سفیر فرهنگی ماست

علی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا گفت: روز گذشته به سینما فلسطین سر زدم و با چند مهمان خارجی صحبت کردم، از حرف‌های شان فهمیدم از شرایط سینما در کشوری که از بیرون به اشتباه تروریست خوانده می‌شود و در منطقه ناامن خاورمیانه وجود دارد و جهان سومی لقب داده می‌شود، شگفت‌زده‌اند.

وی افزود: این سینماگران بعدها نمایندگان سینمای ایران می شوند و از شرایط جامعه ما با مردم کشورشان صحبت می کنند. مهمانانی که با سینمایی مواجه شده‌اند که با سینمای متمدن اروپا تفاوتی ندارد. هر مهمان در این جشنواره چشمی است که سینمای ایران را رصد می‌کند و همین اتفاق، دقیقا خروجی خوب جشنواره است.

دهکردی تصریح کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر، سینما یعنی بزرگترین قدرت‌نمایی ملی ما را به رخ جهانیان می‌کشد و نمیدانم چرا برخی از رسانه‌ها با موضع‌گیری، نسبت به این رویداد مهم برخورد می کنند؟

وی با بیان اینکه جهان امروز جهان حکومت برای عبور از مرزها نیست، بیان کرد: در عرصه سیاست، دیپلمات‌ها می‌توانند از اتاق جلسات کشور خودشان به اتاق‌های مذاکره در کشوری دیگر حرکت کنند اما آنچه به ذهن مردم یک کشور نفوذ می‌کند و درونی می‌شود، فرهنگ است نه سیاست.

رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران، با تاکید بر اینکه سینماگران ایران بزرگترین قله‌های سینما را در رویدادهای بین‌المللی سینما فتح کرده‌اند، خاطر نشان کرد: در هر جشنواره الف سینمایی دنیا، سینمای ایران یکی از سرسخت‌ترین رقیبان کسب جوایز اصلی است و این یک افتخار ملی محسوب می‌شود. سینماگران ایران بزرگترین قله‌های سینما را در رویدادهای بین‌المللی سینما فتح کرده‌اند. امیدواریم توجه بهتر و بیشتری از سوی سیاست‌گذاران و بدنه دولت به سینما صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار