مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطرح کرد؛

«درآغوش درخت» پیام‌آور صلح و ‌دوستی ایرانیان است

تهران (پانا) - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: «در آغوش درخت» می‌تواند در آن‌سوی مرزها پیام صلح و انسان‌دوستی ایرانیان را به جهانیان منتقل کند و در معتبرترین جشنواره‌های سینمایی به نمایش گذاشته شود.

کد مطلب: ۱۴۹۵۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
«درآغوش درخت» پیام‌آور صلح و ‌دوستی ایرانیان است

به‌ گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصراللهی‌نسب، محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی سوره که این روزها روی پرده سینماهای سراسر کشور است، بیان کرد: کانون پرورش فکری از زمان تاسیس خود تاکنون تلاش کرده است، آثاری را خلق کند که هم در داخل کشور برای همه مخاطبان کودک و نوجوان ایرانی ارزش قائل باشد و همچنین در آن سوی مرزها نیز با نگاه و زبان بین‌المللی پیام صلح و انسان دوستی را از سوی ایران دنبال کند.

وی ادامه داد: در همین راستا یکی از آثاری که ما هم‌اکنون روی پرده سینماهای سراسر کشور داریم، فیلم سینمایی «در آغوش درخت» است که برای اولین بار در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر ۴۱ حضور یافت و با نامزدی در ۷ بخش و دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه، فیلم محبوب منتقدان و اهالی رسانه نام گرفت. این اثر تلاش دارد به انسانِ تنهایِ دنیایِ مدرنِ امروز راه‌های زیست مسالمت آمیز و بازگشت به مسیر زندگی و کانون گرم خانواده را آموزش دهد و این موضوع را یادآوری کند که باید قدر داشته‌ها و گنجینه نهفته در دل سنت و خانواده را بدانیم و از یاد نبریم.

مدیرعامل کانون در این زمینه تاکید کرد: از آن‌جایی که مساله فاصله و انسان مدرن مساله‌ای جهانی و چه بسا چالش انسان دنیای مدرن است و حتی بیرون از مرزها بهتر درک می‌شود، «در آغوش درخت» می‌تواند گزینه ایران برای شرکت در جشنواره‌های مختلف سینمایی باشد و خاطرات خوش حضور کانون پرورش فکری را در جشنواره‌های سینمایی زنده کند.

علامتی توضیح داد: «در آغوش درخت» با حضور در بخش مسابقه جشنواره‌های معتبر خارجی از جمله بیست‌ونهمین دوره جشنواره تلویزیونی شانگهای چین و همچنین فیلم آغازین جشنواره جهانی فیلم کازان روسیه توانسته است خودی نشان دهد. این فیلم به زودی نیز در بخش رقابتی جشنواره ایرانیان زوریج و جشنواره کودک شارجه به رقابت خواهد پرداخت.

وی در پایان گفت: ناگفته نماند توجه به قومیت‌ها و تصاویر و نماهای بکر، زیبا و چشم نواز از کشور عزیزمان ایران که فرهنگ غنی در خود دارد، از جمله ویژگی‌های بسیار مهم این فیلم است که می‌تواند تصویر دیگری از ایران پیش روی جهانیان قرار دهد و از این جهت گزینه‌ای شایسته برای نمایش در جشنواره‌های بزرگ سینمایی در جهان باشد.

نمایش عمومی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصراللهی‌نسب، محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی سوره به تازگی در سینماهای کشور آغاز شده است.

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار