برگزاری اختتامیه هشتمین سوگواره بین المللی عبرات

تهران (پانا) - مراسم اختتامیه سوگواره بین‌المللی عبرات با معرفی برگزیدگان این سوگواره فردا صبح در سالن الغدیر وزارت کشور برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۲۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه هشتمین سوگواره بین المللی عبرات

حامد نگارش، دبیر سوگواره بین‌المللی عبرات اظهار کرد: آیین آغاز مراسم اربعین ۱۴۰۳ و اختتامیه هشتمین دوره سوگواره بین‌المللی عبرات با عنوان «به سوی کربلا» با حضور جمعی از مسئولان همچون احمد وحیدی وزیر کشور و حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت ۱۶ مردادماه ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.

نگارش ادامه داد: سوگواره عبرات در این دوره در هشت رشته عکس، شعر، داستان، سفرنامه، تولیدات رادیویی، فیلم کوتاه، مستند، پوستر و خوشنویسی با محوریت «حیاتنا الحسین» به عنوان شعار اربعین سال ۱۴۰۲ با موضوعات جلوه‌های شکوه حماسه پیاده‌روی اربعین، شهدای مدافع حرم و محور مقاومت، پذیرایی و مهمان‌نوازی عراقی‌ها و زیارت اربعین برگزار شد.

دبیر سوگواره عبرات ادامه داد: آثاری از هنرمندان ایرانی و همچنین فعالان فرهنگی و هنری از کشور‌هایی همچون عراق، کویت، امارات به دبیرخانه این سوگواره رسیده است و برگزیدگان رشته‌های مختلف در بخش داخلی هم‌زمان با مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه اختتامیه سوگواره عبرات افزود: در این مراسم همسر شهید سیدابراهیم رئیسی سخنرانی می‌کند و از خانواده شهید آیت‌الله سیدمحمدقاضی طباطبایی مؤلف کتاب اول اربعین حضرت سیدالشهدا و همچنین خانواده شهدایی همچون شهید قربانخانی، شهید حسین امیرعبداللهیان و آرمان علی وردی تجلیل می‌شود.

در این مراسم از ۲۴ برگزیده ۸ بخش سوگواره امسال قدردانی می‌شود و از آثار برگزیده سوگواره عبرات نیز در معرض نمایش قرار می‌گیرد. و شعرخوانی و مداحی هم از دیگر بخش‌های مراسم به شمار می‌رود.

نگارش در پایان گفت: همچنین همزمان با پایان هشتمین سوگواره، از پوستر نهمین سوگواره عبرات هم رونمایی می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار