یک مستندساز در گفت‌وگو با پانا:

مدرسه‌های آنلاین به توسعه عدالت آموزشی سینمای مستند در کشور کمک می‌کند

راه‌اندازی مدرسه مستند حقیقت در راستای توسعه فرهنگی است

تهران (پانا) - کارگردان مستند «آخرین کوسه نهنگ» معتقد است آموزش آنلاین بستری برای کشف استعدادهایی است که از کلان‌شهرها دور هستند.

کد مطلب: ۱۴۸۴۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌های آنلاین به توسعه عدالت آموزشی سینمای مستند در کشور کمک می‌کند

رامتین بالف، مستندساز در گفت‌وگو با پانا درباره راه‌اندازی مدرسه مستند حقیقت و اهمیت آموزش آنلاین گفت: «راه‌اندازی مدرسه مستند حقیقت که مرکز گسترش متولی آن است، اتفاق مبارکی است. توسعه عدالت آموزشی و تمرکززدایی از کلان‌شهرها، اقدامی امیدوارکننده است. آموزش آنلاین، بستری فراهم می‌کند تا جوانان مستعدی که خارج از تهران زندگی می‌کنند، به بهترین استادان و باکیفیت‌ترین آموزش‌ها دست پیدا کنند.»

کارگردان مستند «آخرین کوسه نهنگ» بیان کرد: «طبیعتا در چنین برنامه‌هایی کیفیت استادهایی که حضور پیدا می‌کنند و علاقه‌مندانی که به دنبال آموزش دیدن در این مدرسه حاضر می‌شوند، بسیار مهم است. با در نظر گرفتن تمام این نکات مدرسه مستند حقیقت حرکت بسیار خوبی است و مسیر درستی را دنبال می‌کند. مهم است که مرکز گسترش، به‌عنوان یکی از جدی‌ترین متولیان تولید و نمایش مستند در ایران، موضوع آموزش را جدی گرفته و با این چشم‌انداز که همه چیز منحصر به پایتخت نباشد، دوره آموزش مستند تدارک دیده است.»

رامتین بالف

وی خاطرنشان کرد: «مدرسه مستند «حقیقت» زیر نظر واحد پژوهش مرکز گسترش آغاز به کار می‌کند. درس‌های پیش نیاز این دوره آموزشی به‌صورت مجازی ارائه می‌شود و برای علاقه‌مندان از سراسر کشور امکان ثبت‌نام وجود دارد، هزینه‌ای بابت این بخش از هنرجویان دریافت نمی‌شود. حداقل تحصیلات لازم برای شرکت در این دوره دیپلم در نظر گرفته شده، اما قابلیت‌های عمومی داوطلبان از طریق فرم ثبت‌نام و در صورت لزوم مصاحبه بررسی می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار