در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

«پاورچین» به موضوع کودکان در جنگ می‌پردازد

تهران (پانا) - کارگردان انیمیشن «پاورچین» می‌گوید کودکان به دلیل منازعات سیاسی بیشترین آسیب‌ را از جنگ می‌بینند و این عامل انگیزه برای ساخت انیمیشنی با تمرکز بر روی کودکان در جنگ بود.

کد مطلب: ۱۴۷۸۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
«پاورچین» به موضوع کودکان در جنگ می‌پردازد

مهدی خروشی کارگردان انیمیشن «پاورچین» محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در گفت‌وگو با پانا درباره داستان این انیمیشن که به موضوع کودکان در جنگ می‌پردازد و در مرحله پیش‌تولید قرار دارد، گفت: «وقتی از جنگ صحبت می‌شود، چیزی که من را اذیت می‌کند، این است که بزرگ‌ترها و سیاستمداران به دلیل هر هدفی که دارند، جنگ را راه می‌اندازند اما در این میان کسانی که بیشترین آسیب را می‌بینند کودکان بی‌گناهی هستند که دل پاکی دارند و اصلا به جنگ فکر نمی‌کنند. آن‌ها زخمی یا کشته می‌شوند، دوستان و خانواده‌شان را از دست می‌دهند، به دلیل اینکه یک فرد قدرتمند می‌خواهد به قدرت بیشتری برسد.»

وی درباره تفاوت کارهای پیشین‌ خود با این اثر بیان کرد: « درباره موضوعات مختلفی کار کرده‌ام، «سیمای خورشید» سریالی بود که به زندگی پیامبر (ص) می‌پرداخت، از طرف دیگر یک مجموعه کلیپ سه بعدی ساختیم که هم برای کودکان خارج از ایران و هم داخل کشور مناسب بود و حال و هوای دیگری داشت. یک کار سینمایی ساختیم که به موضوع استکبار و استثمار می‌پرداخت.»

کارگردان «دست‌های کوچک» ادامه داد: «ساخت سریال انیمیشن باعث می‌شود که شما با موضوع بیشتر و دقیق‌تر ارتباط برقرار کنید، اما معمولا کارهای کوتاه، دلی هستند. انیمیشن کوتاه چیزی‌ست که از دل‌تان می‌آید و می‌خواهید برای دل خودتان ساخته شود. سال‌ها پیش با تکنیک فریم بای فریم شروع کردیم و با آمدن نرم‌افزارهای سه بعدی وارد محیط کار سه بعدی شدیم اما کارهای کوتاه را همچنان دو بعدی کار می‌کردیم، این بار تصمیم گرفتیم این کار کوتاه را با تکنیک سه بعدی بسازیم.»

خروشی درباره همکاری خود با مرکز گسترش سینمای مستند، انیمیشن و پویانمایی خاطرنشان کرد: «این اولین همکاری من با مرکز گسترش است؛ این مرکز از معدود ارگان‌هایی‌ است که به سرعت پاسخگوی کارگردان است، در برخی مراکز باید مدام از مدیران و کارشناسان، مسائل را پیگیری کنید، طول می‌کشد که شورا تشکیل شود سپس جلسه‌ای بگذارند و... اما در این مرکز این مساله وجود ندارد، مدیران مرکز گسترش پیگیر کار شما هستند، تماس می‌گیرند، جلسه‌ای تشکیل می‌شود و این اتفاق هم دقیقا در همان روز تعیین شده، می‌افتد. این امتیازها، همکاری با مرکز را به تجربه‌ای حرفه‌ای تبدیل می‌کند.»

*انیمیشن کوتاه «پاورچین» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار