در جشن سی سالگی میراث مکتوب؛

وزیر فرهنگ: حوزه فرهنگ ورای دلخوری‌های احتمالی در فضای سیاسی است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت در فضای سیاسی شاید دلخوری‌هایی به وجود آید اما حوزه فرهنگ ورای این مطالب است.

کد مطلب: ۱۴۶۲۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر فرهنگ: حوزه فرهنگ ورای دلخوری‌های احتمالی در فضای سیاسی است

 به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در جشن سی سالگی میراث مکتوب در پژوهشگاه هنر و معماری با تاکید بر این مطلب افزود: ارزیابی من از این مجموعه مثبت است. مهمترین ماموریت این مجموعه پاسداشت بزرگان ایران است. ما به شدت نیاز به بازشناسی این مقوله داریم.

وی افزود: امروز در فضای سیاسی ممکن است دلخوری هایی به وجود آید اما حوزه فرهنگ ورای این مطالب است.

اسماعیلی گفت: در ایران صحبت از فرهنگ چند هزار ساله را می‌کنیم که با ورود اسلام عزیز این فرهنگ تلالو دو چندانی پیدا کرده است. در تاریخ چند هزار ساله ایران زمین مفاخر بسیار زیادی وجود دارند که احیای زبان فارسی به واسطه بزرگانی چون رودکی، فردوسی و نظامی در قرون ابتدایی پس از اسلام بوده که روزگار طلایی اسلام محسوب می‌شود.

وی با بیان این که در وزارت فرهنگ موظفیم میراث خود را پاس بداریم، با اشاره به این که سه اقلیم فرهنگی اعم از منطقه خراسان، آذربایجان و همدان را در هیات دولت تصویب کردیم گفت: قصد ما این است که مقبره و آرامگاه شمس را احیا و بزرگراه حکمت بین اشراق و مشاق پیوند بخورد.

وی تاکید کرد: ما به میراث خود و به فرزانگان حال حاضر در این جلسه می بالیم و افتخار می‌کنیم که ایران ما همیشه مملو از دانشمندان بی‌بدیل بوده است.

اسماعیلی ادامه داد: خوشبختانه تولیدات فرهنگی ما در شاخه‌های مختلف فرهنگی، ادبی و هنری همیشه باعث افتخار کشور بوده است و امروز تلاش این نهال(پژوهشگاه هنر و معماری) به یک مجموعه محکم تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: من همیشه در کنار خودم مجموعه منشورات را دارم و بنای ما این است که کشورهای فارسی زبان را که میراث ملموسی با هم دارند به هم نزدیک کنیم چون در کشورهای دوست هیچ تفاوتی بین اساطیر فرهنگی ایران و کشورهای فارسی زبان قرار نمی‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار