وزیر فرهنگ: میزان تقید مردم به مناسک دینی ارتقا یافته است

تهران (پانا) - نخستین همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی در دانشگاه امام صادق(ع) تهران و با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر فرهنگ: میزان تقید مردم به مناسک دینی ارتقا یافته است

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در این آیین گفت: امروز در وزارت فرهنگ به دلیل نوع کارمان همزمان انتقاد جریان انقلابی و جریان های دیگر را با یکدیگر داریم.

وی با بیان اینکه مسئولیت امور مختلف از نماز گرفته تا ساز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تصریح کرد: باید به طور همزمان به هر دوی اینها بپردازیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: مطمئن ترین شبکه ما هیئات است و باید توانمند سازی این شبکه را در دستور کار قرار دهیم البته باید تاکید کرد توانمند سازی شبکه هیات کار ماست.

وی افزود: این به معنای دخالت و دولتی کردن هیات‌ها نیست، البته در کنار هیات ها باید بقیه تشکل ها را نیز ارتقا دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تأسیس قرارگاه شهید آوینی تصریح کرد: در نظر داریم تا تولید محتوا را در شبکه مردمی تقویت می‌کنیم.

وی با اشاره به پیمایش اخیر صورت گرفته، افزود: ایران 31 میلیونی سال ۱۳۵۳ را با ایران نزدیک 90 میلیونی سال 1402 مقایسه کنیم و میزان تقید مردم به مناسک دینی و شعائر مذهبی به مراتب ارتقا یافته است.

وزیر فرهنگ گفت: نیاز به تحول در نظام حکمرانی فرهنگی کشور احساس می شود. تحول ضرورتی گریزناپذیر است، حاکمیت باید نظارت، حمایت و تسهیل‌گری را به طور کامل در اختیار داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اعتقاد نداریم در حوزه فرهنگ همه امور به خارج از حاکمیت انتقال یابد؛ تصدی‌گری به حلقه های میانی واگذار می‌شود و تنظیم گری و نظارت باید با حاکمیت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار