عدم انتخاب فیلم در سودای سیمرغ تصمیم هیات انتخاب نبود!
تهران (پانا) - نشست خبری فیلم سینمایی بی بدن با حضور عوامل برگزار شد.
نشست خبری فیلم «بی بدن» امروز ۱۳ بهمن در دومین روز این دوره از جشنواره با حضور سید مصطفی احمدی تهیه کننده، کاظم دانشی نویسنده، حبیب خزایی فر موسیقی، مهدی صیاد چهره پرداز، مرتضی علیزاده کارگردان، مهدی سعدی تدوینگر، مهران ممدوح مدیرفیلمبرداری، امیر زاغری طراح صحنه و اصحاب رسانه در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست، مصطفی احمدی تهیهکننده درباره حضور در این جشنواره گفت: بسیار خوشحال هستم که اصحاب رسانه را بار دیگر میبینم و امیدوار هستم که فیلم را دیده و آن را دوست داشته باشید.
کاظم دانشی نویسنده فیلم «بیبدن» خاطر نشان کرد: من هم امیدوار هستم که فیلم را پسندیده باشید. «بی بدن» از چند پرونده مشابه این چنینی نوشته شده و شایعههایی وجود دارد که از یک پرونده خاص نوشته شده؛ اما این طور نیست و همچون فیلمنامه علفزار از چند پرونده نوشته شده است.
احمدی تهیهکننده در بخش دیگری گفت: سازمان سینمایی برای ساخت این پروژه بسیار با ما همکاری کرد و خیلی زود وارد پروسه تولید شدیم.
مرتضی علیزاده کارگردان این فیلم سینمایی در پاسخ به این سوال که چرا منکر اقتباس از پرونده غزاله و آرمان هستید، اظهار کرد: ما فیلمی اجتماعی ساختیم که در آن مسئلهای جنایی اتفاق میافتد. بدون جانبداری در همه ارگانها فیلم را پی گرفتیم و باید بگویم که قرار نیست درباره کنش کاراکترهای قصه قضاوت کنیم؛ بلکه هر آن چه که در جامعه بوده را عنوان کردیم.
وی افزود: ما درباره موضع گیری نه به اعدام و طرفداری از قصاص فیلم نساختهایم. «بیبدن» بیشتر در مورد روابط اجتماعی آدمها و همچنین اتفاقی جنایی در دل این جامعه است.
در بخش دیگری از این نشست خبری حبیب خزاییفر آهنگساز این فیلم بیان کرد: ساخت موسیقی این فیلم سخت و پرچالش بود؛ چرا که بستر فیلم تم جنایی داشت و غم یک خانواده هم در فیلم جاری بود. در نتیجه این مسائل ساختن موسیقی فیلم را هم متمایز کرده بود.
در ادامه، مهران ممدوح مدیر فیلمبرداری «بیبدن» درباره سختیهای تولید این اثر گفت: زمان فیلمبرداری ما برای این فیلم محدود بود و باید حداقل ۶۰ جلسه فیلمبرداری میداشتیم اما محدودتر شد. این فیلم، فضای مستندگونه داشت و در صحبتها با کارگردان و تهیهکننده هم سعی کردیم برای روایت قصه، دوربین حرکت خاصی و یا نورپردازی خاصی نداشته باشد.
وی اضافه کرد: همچنین ما ساعات طولانی کار کردیم و در نهایت با ۴۲ جلسه کار تولید را تمام کردیم.
این مدیر فیلمبرداری عنوان کرد: سکانس اعدام را با چهار چراغ گرفتیم و مجبور شدیم در کسری از ثانیه، کار را انجام دهیم. اگر در هنگام پیشتولید و تولید زمان بیشتری داشتیم، قطعا فیلم کیفیت بیشتری داشت.
ارسال دیدگاه