در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

تلفیقی از انیمیشن و نمایش روحوضی در یک نمایش ایرانی

تهران (پانا) - بازیگر نمایش «عروسی سیندرلا» می‌گوید «عروسی سیندرلا» تلفیقی از کارتون سیندرلا و تئاتر رو حوضی ایرانی است که به صورت کمدی نوشته و روی صحنه رفته است.

کد مطلب: ۱۴۳۴۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تلفیقی از انیمیشن و نمایش روحوضی در یک نمایش ایرانی

سیندرلا از لندن برای پیدا کردن پدرش به تهران می‌آید و به دروازه شمیران می‌رسد، پدرش حاجی میرزا قلمدون بعد از دیدن دخترش متوجه موضوعاتی می‌شود، این سطری است که در خلاصه داستان نمایش «عروسی سیندرلا» که هرشب راس ساعت 19 در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود، آمده است.

سیمین علامه دهر، بازیگر این نمایش در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر اینکه «اشطباهی» آلبومی از اشتباهات است؛ گفت: «به شخصه عاشق نمایش‌های تخته حوضی و سیاه بازی هستم زیرا یکی از بهترین خاطرات دوران کودکی‌ام در این نمایش‌ها خلاصه شده است؛ این نمایشها به ما یاداروی می‌کند که ما چه نسلی بوده‌ و هستیم. از زبان سیاه ما چه چیزهایی خواهیم شنید؛ این نمایش یادآور روزهای خوب و خاطره ساز من است و از نظر من لباس سیاه بسیار مقدس و شخصیت سیاه بهترین شخصیت این مرز و بوم است. پدرم سالیان بسیاری بازیگر نقش سیاه بودند و من نیز تمایل داشتم تا راهشان را ادامه دهم به همین منظور ایفای نقش در این ساختار بسیار برام مهم و ارزشمند است.»

وی ضمن تشکر از تهیه کننده و عوامل اجرائی این نمایش؛ افزود:«تلاش این نمایش برای مخاطب بسیار عالی است؛ حتی فرزندم عاشق کار شده و در این رابطه تحقیق کرده است، این موضوع در واقع به ما می‌رساند که «عروسی سیندرلا» در تلاش است تا به مخاطب خود بگوید که نمایش تخته حوضی به چه معناست و چرا شخصیتها اینگونه هستند. سیاه چه کسی است و چه میخواهد به ما بگوید؟؛ از دیگر محسنات این نمایش می‌توان به جا به جایی نقش‌ها اشاره کرد، برای مثال زن حاجی را یک بازیگر آقا بازی می‌کنند و سیاه یا همون مبارک را یک خانم بازی می‌کند و این از نگاه من واقعا بی‌نظیر است.»

این بازیگر سینما و تئاتر عنوان کرد: «نمایش «عروسی سیندرلا» یک نمایش ایرانیزه شده است که مخاطب برخلاف نام کارتونی‌اش چیز دیگری را تماشا می‌کند که او را شگفت زده می‌کند؛ براین باورم که مخاطب به هیچ عنوان فکر اینکه اثر با این شیوه اجرایی و تا این اندازه کمدی باشد را نمی‌کند.»

وی در رابطه با بازی در قامت کاراکتر سیاه، تاکید کرد: «از اینکه بتوانم رسالت پدرم احمد علامه دهر را ادامه دهم و به بهترین نحو آن را به سرانجام برسانم بسیار خوشحال خواهم شد. هربار که لباس کاراکتر سیاه را میپوشم از پدرم تشکر خواهم کرد که ایفای این نقش را به من آموخت، نقش سیاه بهترین بازی در این کار برای من است؛ بسیار سخت اما هیجان انگیز است.»

سوگند الله داد، دیگر بازیگر نمایش «عروسی سیندرلا» نیز با تاکید براینکه این نمایش با اشاره براینکه این نمایش یک کمدی واقعی است؛ بیان کرد:««عروسی سیندرلا» تلفیقی از کارتون سیندرلا و تئاتر رو حوضی ایرانی است که به صورت کمدی نوشته و روی صحنه رفته است. این نمایش در تلاش است تا به مخاطب نشان دهد همچنان تئاتر ایرانی پا برجاست و تئاتر رو حوضی ایرانیزه شده با تلفیق یک کارتون بسیار زیبا و دیدنی است.»

وی افزود:«در این برهه زمانی بدون شک روی صحنه بردن یک اثر هنری به هیچ عنوان آسان نیست اما فکر می‌کنم من و تک تک بازیگران این اثر از حضور در این اثر بسیار خوشحالیم چراکه دارای یک سری ویژگی‌های بسیار خاص است که به برخی از آنها پیش از این اشاره کردم.
علاوه براین؛ روناک ظهرابی، دیگر بازیگر نقش سیندرلا در این نمایش نیز در پایان بیان کرد: این نمایش تلفیقی از داستان سیندرلا با تئاتر اصیل ایرانی یعنی همان اجرای تخته حوضی است. طراحی ساده صحنه و دکور در این نمایش موجب درک بهتر مخاطب از اثر و نشان دادن توانایی بازیگران روی صحنه خواهد شد.»

این بازیگر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: «این روایت می‌کوشد تا ریشه هنر نمایشی و تئاتر ایرانی یعنی تئاتر تخته حوضی را حفظ کرده و انتقال دهد؛ همراه با این هدف به دلیل درون مایه طنز داستان، می‌کوشد تا لحظات خوشی را برای مخاطب رقم زند.»

«عروسی سیندرلا» تا 15 دی ماه به نویسندگی مهدی مهدی‌آبادی، کارگردانی مهدی مقدم و تهیه کنندگی مهدی علی‌نژاد هرشب ساعت 19 در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار