انتشار کتاب دیگری از حوزه نقد و نظریهی ادبیات کودک در انتشارات مدرسه
تهران (پانا) - «نقد، نظریه و ادبیات کودک» عنوان کتاب نظریای است که به دبیری دکتر مرتضی خسرونژاد و با هدف نشان دادن نقش مهم ادبیات کودک در رشد نظریهی ادبی از طرف انتشارات مدرسه منتشر شده است.
به گزارش روابط عمومی انتشارات مدرسه، «نقد، نظریه و ادبیات کودک» به قلم پیتر هانت و با ترجمهای از سهراب رضوانی، امین ایزدپناه و با هدف فراهمآوردن زمینه گفتوگو میان پژوهشگران، منتقدان و صاحبنظران ادبیات کودک ایران و جهان و همچنین جهت پاسخگویی به نیاز دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاههای کشور منتشر و روانه بازار نشر شده است. در این کتاب تأکید بر یکسانسازی واژههای تخصصی و فارسینوشت نامهای خاص بوده؛ در عین حال تا آنجا که امکان داشته از هماهنگ کردن متنها نیز پرهیز نشده است.
بنابر این گزارش: این کتاب از مجموعه بیست جلدی پروژه «مرکز مطالعات ادبیات کودک» دانشگاه شیراز است. در این پروژه استاد مرتضی خسرونژاد (دبیر مجموعه) و استاد فریده پورگیو از طریق مشورت با پیتر هانت، بیست کتاب مهم در حوزه نظری ادبیات کودک در دنیا را برگزیدند تا به فارسی ترجمه شوند. پیشتر دو جلد از این مجموعه با نامهای «ادبیات کودک: هنر یا پداگوژی؟» و «مطالعات ادبیات کودک: راهنمای روش پژوهش» نیز در انتشارات مدرسه منتشر شده است.
کتاب «نقد، نظریهی ادبیات کودک» در فروشگاههای سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه به آدرس https://enmabazar.ir/ در دسترس مخاطبان قرار دارد.
ارسال دیدگاه