امیر کرمیزدی: سینما بستری برای آشنایی مردم با بیمه است
رسانه وظیفه دارد مردم را با بیمه آشنا کند
تهران (پانا)- دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه میگوید مردم ایران اطلاعات کاملی در زمینه بیمه ندارند و اگر آگاه شوند همانطور که برای فرزند خود شناسنامه میگیرند از همان روز اول او را بیمه میکنند.
امیر کرمیزدی دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه در گفتوگو با پانا درباره دلیل برگزاری این جشنواره گفت: «بیمه به عنوان پشتوانهای مهم در زندگی انسانها در جهان شناخته شده است زیرا بیمه در تمام مراحل زندگی افراد میتواند سهم بسزایی داشته باشد ولی در ایران به دلیل اینکه اطلاعرسانی گستردهای صورت نگرفته است مردم آشنایی کافی با این بخش ندارند و بسیاری از افراد نمیدانند که بیمه یک سرمایهگذاری است.»
وی ادامه داد: «در نتیجه بیمه میخواهد با آگاهسازی از طریق سینما، عکس و پوستر مخاطبان را با بیمه آشنا کند و براساس نگاه هنرمندان موضوع و مفاهیم را القا کند.»
کرمیزدی با اشاره به اینکه رسانهها وظیفه دارند مردم را با بیمه آشنا کنند عنوان کرد: «مردم باید بدانند که بیمه برای فردای انسان است و وظیفه رسانه این است که مردم را بیشتر با این موضوع آشنا کنند. متاسفانه مردم ایران اطلاعات کاملی در زمینه بیمه ندارند و اگر آگاه شوند همانطور که برای فرزند خود شناسنامه میگیرند از همان روز اول او را بیمه میکنند. همچنین در حال حاضر ما بیمهنامههای مختلف با پوششهای متنوع داریم که با شناسایی آنها به مردم و افزایش آگاهی افراد از مزایای آن میتوانیم در کاهش دغدغه و آرامشخاطر آنها نقش موثری ایفا کنیم.»
هنرمندان بستر آشنایی مردم با بیمه را فراهم میکنند
وی خاطر نشان کرد: «هنر و سینما میتواند نقش مهمی در گسترش فرهنگ بیمه داشته باشد زیرا سینما یک فرهنگ و زبان تصویری است و تاثیر زیادی روی مخاطبان دارد. حال هنرمندان دست به دست هم دادهاند تا با شناسایی ظرفیتهای موجود در صنعت بیمه و آگاهسازی مردم، بسترهای آشنایی مردم با بیمه را فراهم کنند.»
دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه در پایان سخنانش گفت: «این نخستین دوره جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه است که سعی داریم به کمک این جشنواره تاثیر بیمه در زندگی و جامعه را نشان دهیم و چون یک جشنواره مردمی است مردم میتوانند این موضوع را کامل لمس کنند.»
ارسال دیدگاه