۱۸ درصد افزایش حوادث ترافیکی استان در آبان سال جاری

شیراز (پانا) - مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش ۱۸ درصدی حوادث ترافیکی استان در آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۳۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۸ درصد افزایش حوادث ترافیکی استان در آبان سال جاری

دکتر محمدجواد مرادیان گفت: در این بازه زمانی، در سامانه اورژانس فارس، ۱۹ هزار و ۳۲۰ ماموریت از سوی تیم های امدادی اورژانس فارس انجام شده که چهار هزار و ۲۱۵ مورد مربوط به حادثه ترافیکی بوده است و از این تعداد، دو هزار و ۵۹۵ مورد مربوط به حوادث ترافیکی شهری و یک هزار و ۶۲۰ مورد نیز مربوط به حوادث ترافیکی جاده ای به ثبت رسیده است.

او با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تعداد کل مصدومان حوادث ترافیکی در آبان سال جاری، عنوان کرد: دو هزار و ۷۰۴ مورد در حوادث ترافیکی شهری و دو هزار و ۱۲۳ مورد در حوادث ترافیکی جاده ای مصدوم شدند که این آمار به ترتیب هشت درصد و ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مرادیان با اعلام اینکه در ماه گذشته، ۵۵ مورد در حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: یک هزار و ۴۰۱ مصدوم پس از اقدامات درمانی در محل حادثه به صورت سرپایی درمان و سه هزار و ۴۲۷ مصدوم برای ادامه روند درمانی خود به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با اشاره به ۴۵ هزار و ۹۳۰ تماس پاسخ داده شده خطوط ۱۱۵ از سوی کارشناسان پیام اورژانس شیراز گفت: با راه اندازی سامانه جدید اورژانس ۱۱۵ شیراز، با کاهش چشمگیر مزاحمت های تلفنی به عنوان یکی از معضل های بزرگ در پاسخگویی به نیازمندان مواجه شدیم، به طور کلی در آبان سال جاری، چهار هزار و ۱۴۳ مورد مزاحمت در سامانه اورژانس به ثبت رسیده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ درصد کاهش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار