معاون مركز مدیریت سوانح و فوریت‌های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شیراز خبر

رشد بیش از 11 درصدی ماموریت های اورژانس فارس در نوروز 92/ فوت 89 نفر در تصادفات و حوادث ترافیکی

خبرگزاری پانا: معاون مركز مدیریت سوانح و فوریت‌های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شیراز از رشد بیش از 11 درصدی ماموریت های اورژانس فارس در نوروز 92 خبر داد.

کد مطلب: ۷۱۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فرشاد فلاحتی در جمع خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه نوروز امسال در مقایسه با سال قبل شاهد افزایش تعداد و شدت حوادث، تعداد مصدومان، فوتی‌ها و عملیات‌های انجام شده توسط اورژانس در استان فارس بودیم، گفت: از 25 اسفند 91 تا 16 فروردین‌ماه 92، 14 هزار و 488 ماموریت توسط اورژانس فارس انجام شد كه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 11.7 درصد افزایش داشت.


وی با اظهار اینکه در ایام نوروز بطور میانگین روزانه 70 ماموریت توسط مركز اورژانس فارس انجام شده است، ابراز داشت: 21 درصد از كل ماموریت‌های انجام شده مربوط به سوانح و حوادث ترافیكی بوده است.


فلاحتی همچنین به انجام یك سورتی پرواز بالگرد اورژانس فارس در ایام نوروز اشاره و خاطرنشان كرد: 60 درصد از حوادث رانندگی و تصادف‌ها پوشش داده شده توسط اورژانس، درون شهرها و مابقی در سطح جاده‌ها بوده است.


معاون مركز مدیریت سوانح و فوریت‌های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه آمارهای اعلامی اورژانس براساس موارد اعلام شده به این مركز تهیه و تنظیم شده است، گفت: ممكن از حوادثی اتفاق افتاده باشد اما جرحی نبوده و به اورژانس اعلام نشود.


* بیش از سه هزار مجروح ناشی از حوادث ترافیکی/ فوت 89 نفر در تصادفات

فلاحتی در ادامه با بیان اینكه شاهد رشد 5.7 درصدی در تصادفات در نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته هستیم، ابراز داشت: در ایام نوروز امسال، سه هزار و 619 نفر براثر تصادفات و حوادث ترافیكی آسیب دیدند كه 80 درصد از آنان توسط اورژانس به مراكز درمانی منتقل و بقیه به‌شكل سرپایی مداوا شدند.


وی در خصوص آمار تعداد فوت‌شدگان ناشی از حوادث رانندگی نیز این تعداد را 89 نفر اعلام و ابراز داشت: از این تعداد 72 نفر براثر تصادف در سطح جاده‌ها و 17 نفر در حوادث درون‌شهری فوت كرده‌اند.


فلاحتی همچنین به افزایش 10 درصدی كل مصدومان حوادث ترافیكی به نسبت سال قبل اشاره و اظهار داشت: امسال افزایش 20 درصدی در تعداد مصدومان حوادث ترافیكی درون شهرها و دو درصدی درون جاده‌ها را شاهد بوده‌ایم.


معاون مركز مدیریت سوانح و فوریت‌های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شیراز خاطرنشان کرد: آمار فوت شدگان ناشی از حوادث ترافیكی اعلام شده به مركز فوریت‌های پزشكی در ایام نوروز امسال به نسبت سال قبل رشدی بیش از 53 درصد داشته و آمار فوت شدگان حوادث ترافیكی درون شهرها تقریبا دو برابر شده است كه این نشان‌دهنده شدت بالا حوادث و لزوم توجه بیشتر به درون‌شهرها در ایام نوروز است.


فلاحتی در پایان نیز به وقوع هشت مورد غرق‌شدگی در سطح استان در ایام نوروز اشاره داشت که هفت نفر از آنان نجات یافته اند و ادامه داد: امسال تعداد چهار نوزاد نیز در آمبولانس‌های مركز مدیریت سوانح و فوریت‌های پزشكی استان فارس متولد شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار