افزایش 1000 نفری عضویت دانش‌آموزان پیشتاز در زرین دشت

زرین‌دشت (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی شهرستان زرین‌دشت با اشاره به آغاز به کار سامانه ثبت‌نام پیشتازان افزود: امسال عضویت دانش‌آموزان در تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی زرین دشت به طور چشمگیری افزایش داشته است به طوری که نسبت به سال گذشته افزایش 1000 نفری اعضا را داریم.

کد مطلب: ۸۷۲۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 1000 نفری عضویت دانش‌آموزان پیشتاز در زرین دشت

ابراهیم فرحبخش، درجلسه آموزشی وتوجیهی مربیان تشکیلات پیشتازان سازمان دانش اموزی این شهرستان هدف ازتشکیل سازمان دانش آموزی راتقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانونگرایی،تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی دانست وگفت:سازمان دانش آموزے تشکل پیشتازان را در خود دارد که شامل دانش آموزان دختر و پسر و یاران مدرسه است.

وی با اشاره به شعارتشکیلات سازمان دانش آموزی که "همفکری،همدلی وهمکاری" است، گفت:این تشکیلات دارای ۱۲منش است که هرچهارمنش درهرسه دوره تحصیلی آموزش داده میشود و دانش آموزان با این آموزشها مهارتهای زندگی و اجتماعی را فرا می گیرند و برای زندگی اجتماعی مهیا می شوند.

وی با اشاره به ظرافتی که در نشان تشکیلات این سازمان وجود دارد گفت: یادگیری و تشریح نشان سازمان دانش آموزی یکی ازضرورت ها است و این نشان دارای۱۲گلبرگ بامفهوم نشان ۱۲منش این تشکیلات است واین ارم متشکل شده از دوبخش که دوبخش طرفین نوعی نشان دهنده پشتیبانی ازگلبرگهای میانی و نیروبخشی به آنهاست وقلمی که دروسط آن واقع شده است به معنای دانش آموز محوری بودن این تشکل است.

او ادامه داد: دومین نماد موجی است که درپایین گل طراحی شده که دارای بافتی شبیه به طناب است و هدف ازطراحی آن نشان دادن یکی از وسایل کار پیشتازان بوده است و آخرین ویژگی این نشان ، رنگ آن است که رنگ سبزنشان دهنده اعتقاداعضا به اسلام است.

رئیس سازمان دانش آموزےشهرستان زرین دشت با اشاره به آغاز به کار سامانه ثبت نام پیشتازان افزود: امسال عضویت دانش آموزان در تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی زریم دشت به طور چشمگیری افزایش داشته به طوریکه نسبت به سال گذشته افزایش 1000 نفری اعضا را داریم.

فرح بخش اظهار داشت: امسال تعدادمربیان سازمان از80 عضوبه بیش از 100 نفر رسیده و تعداد دانش آموزان عضو نیز از۲۰۰۰عضو به بیش از ۳۰۰۰عضو افزایش یافته است.

ابراهیم فرحبخش، مجلس دانش آموزے وخبرگزاری دانش آموزی پانا را دومجموعه وابسته به سازمان دانش آموزی برشمرد و افزود: اردوهای آموزشی، تشکیلاتی یاران ولایت،عمره دانش‌آموزی،اعتکاف دانش‌آموزی،گردشگری، جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها، ساماندهی بخشی از اوقات فراغت دانش‌آموزان در قالب کارت نشاط،راه اندازی سامانه مجازی زنگ نشاط، یاران مدرسه،جشن‌های سپاس معلم و سپاس مربی،گرامیداشت روز ۱۳آبان ودهه فجرخندق فرهنگی دعای عرفه،نوگلان حسینی،مدیریت تعاونی‌های آموزشگاهی و...ازبرنامه های سازمان دانش اموزی بوده که هرساله توسط این سازمان برگزارمیشود.

خبرنگار: نجمه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار