رئیس حوزه هنری فارس:

پردیس سینمایی «امین تارخ» در شیراز به بهره برداری میرسد

فارس(پانا)_رئیس حوزه هنری فارس از بهره برداری سینمای امین تارخ در شیراز خبرداد و گفت:مهمترین هدف از راه‌اندازی پردیس سینمای تارخ استفاده و خدمات دهی این سینما به جوانان است امیدواریم اهالی فرهنگ دوست شیراز بتوانند از خدمات این مجموعه به نحو احسنت بهره ببرند.

کد مطلب: ۱۵۰۳۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
پردیس سینمایی «امین تارخ» در شیراز به بهره برداری میرسد

وحید نمازی رئیس حوزه هنری استان فارس در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه پردیس سینمایی تارخ ۲ مهر ماه به مناسبت بزرگداشت این هنرمند پرآوازه و با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان استانی و ملی آغاز به کار می‌کند و این مجموعه نیز به چرخه توزیع سینمایی کشور اضافه خواهد شد.

نمازی با بیان اینکه پس از حدود ۶ یا ۷ ماهی که از زمان واگذاری بهره‌برداری این مجموعه به موسسه بهمن سبز و انعقاد قرارداد شهرداری با این موسسه می‌گذردبسیار خوب توانستیم آغاز به کار رسمی پردیس را شروع کنیم.

نمازی با تصریح کرد: این مجموعه با نگاه عدالت محور در منطقه‌ای که زیرساخت فرهنگی و هنری خاصی وجود نداشت راه‌اندازی شده است.

رئیس حوزه هنری استان فارس گفت: قرار بود امروز در این مجموعه اکران عمومی داشته باشیم اما به دلیل ضرورت تکمیل کتابفروشی و دیگر مجموعه‌ها برای روز افتتاح، این امر محقق نشد و اکران مردمی به روز سه‌شنبه سوم مهرماه موکول شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات ویژه در هنگام ساخت این مجموعه در کنار هم قرار گرفتن تیم بهره‌بردار و تیم فعال در حوزه عمرانی و تجربه همکاری مدیران هنری و عمرانی بود، یادآور شد: استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری شیراز و معاونین این سازمان نیز تمام قد وسط میدان بودند و در این شش یا هفت ماه تلاش کردند تا نواقص این مجموعه را برطرف کنند.

این مقام‌ ومسئول مهمترین هدف از راه‌اندازی این پردیس استفاده و خدمات دهی این سینما به جوانان خواند و ادامه داد: امیدواریم اهالی فرهنگ دوست شیراز بتوانند از خدمات این مجموعه به نحو احسنت بهره ببرند.

نمازی با بیان اینکه در استان فارس در ۲ سال گذشته بیش از ۸۰ عنوان فیلم در فرم‌های مختلف تولید شده، گفت: در حوزه هنری سعی می‌کنیم مجموعه سینمایی‌ها را به عنوان چرخه کامل بنگریم؛ چرخه‌ای که هم نظام سینماداری در آن معنا دارد و هم نظام سینماسازی، هم تولید اثر سینمایی اهمیت دارد و هم تربیت هنرمند برای پشتوانه این تولید حائز اهمیت است؛ خوشبختانه این چرخه در حال شکل گرفتن است و استان فارس هم در سینماداری و هم سینماسازی جزو سرآمدان کشور است؛ همچنین اقدامات قابل توجهی در حوزه تولید فیلم‌های سینمایی در این استان انجام شده است.

وی در خصوص وضعیت سینماهای شیراز گفت: تلاش شده تا در سینماها تک سالن نداشته باشیم؛ در حقیقت قرار است مجموعه‌ای از فعالیت‌های هنری را به عنوان کمپلکس‌های فرهنگی در کنار هم قرار دهیم تا زمانی که شهروندان به این فضاها مراجعه می‌کنند بتوانند از انواع نیازهای فرهنگی هنری بهره ببرند.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های هنری شیراز در گذشته جزو شاخص‌ترین زیرساخت‌های کشور بود اما در حال حاضر وضعیت فرق کرده؛ لذا در سناریوی برنامه‌ریزی شده موسسه بهمن سبز قرار براین است که پس از راه‌اندازی پردیس تمرکز ما روی مجموعه پرسیا و پیام باشد؛ مجموعه‌ای که ۱۰ هزار مترمربع زیربنا دارد، نقشه‌های آن کشیده و مجوزهای اولیه آن اخذ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار