معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش فارس خبر داد؛

پوشش تحصیلی ۲۲ هزار سوادآموز استان فارس در سال گذشته

فارس (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان فارس گفت: طبق جمع‌بندی‌های صورت‌پذیرفته در کلاس‌گذاری سال گذشته، ۲۲ هزار سوادآموز تحت پوشش قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۴۹۴۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
پوشش تحصیلی ۲۲ هزار سوادآموز استان فارس در سال گذشته

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌ و پرورش استان فارس؛ رحیم کامیاب در وبینار رؤسا و کارشناسان سوادآموزی سراسر استان گفت: هدف از تشکیل نهاد مقدس نهضت سوادآموزی به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور است که در طول بیش از 4 دهه فعالیت خود، خدمات بسیار ارزنده‌ای را در این جهت انجام داده است.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش فارس افزود: امروزه با سوادآموزی مدرن مواجهیم. یعنی افراد دیگر در سوادآموزی فقط به خواندن و نوشتن اکتفا نمی‌کنند بلکه علاوه بر این موضوع آموزش مهارت‌های زندگی و کاربردی نیز در دستور خواهد بود که در این راستا دوره‌های مکمل برای سوادآموزان استان فارس پیش‌بینی شده است.

کامیاب ادامه داد: توجه به توانمندسازی نیروی انسانی و افزایش آگاهی کارشناسان حوزه سوادآموزی از طریق برگزاری کارگاه‌ها و وبینارها موجب بهره‌وری و افزایش بازدهی در این حوزه می‌شود که این آموزش‌ها ابزاری مهم و فرصتی اساسی برای افزایش مهارت‌های شغلی کارکنان است.

وی گفت: ارتقای کیفیت سوادآموزان و آموزش‌دهندگان، یکی از دغدغه‌های اصلی این معاونت است که در این راستا دوره‌هایی نظیر روش‌های نوین تدریس و شیوه‌های کلاس‌داری نوین و... جهت توانمندسازی نیروی انسانی پیش‌بینی شده است.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش فارس، هدف از ارزشیابی را سنجش میزان صحت عملکرد آموزشی دانست و افزود: آموزش همراه با نظارت و فراهم‌سازی زمینه و امکانات برای برگزاری امتحانات باکیفیت‌تر سبب می‌شود ضمن گام برداشتن در جهت تحقق اهداف سازمان، بازگشت به بی‌سوادی نیز کاهش یابد.

کامیاب گفت: طبق جمع‌بندی‌های صورت‌پذیرفته در کلاس‌گذاری سال ۱۴۰۲ توانستیم ۲۲ هزار سوادآموز را تحت پوشش قرار دهیم که مطالبات آموزش‌دهندگان با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و نگاه راهبردی سازمان نهضت سوادآموزی به فرآیند پرداخت‌ها به‌زودی انجام خواهد شد.

در ادامه رئیس و کارشناسان اداره‌های دوره‌های سوادآموزی، دوره‌های ساماندهی سوادآموزی، نظارت و سنجش سوادآموزی به بیان نکاتی در خصوص نظارت حضوری و غیرحضوری بر کلاس های سوادآموزی، پرداخت‌های مالی، کار با سامانه، روند اجرای طرح‌های مکمل و محتویات پرونده کلاسی و... پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار