شهردار منطقه ۸ شیراز:

ثبت جهانی محور زندیه در دستور کار شهرداری منطقه تاریخی و قلب شیراز است

شیراز (پانا) - شهردار‌ منطقه ۸ شیراز گفت: پروژه زندیه بعد از ۳ دهه بلاتکلیفی کلنگ‌زنی شد و ثبت جهانی زندیه بسیار مهم است و در حال تلاش برای ثبت این محور هستیم.

کد مطلب: ۱۴۹۳۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
ثبت جهانی محور زندیه در دستور کار شهرداری منطقه تاریخی و قلب شیراز است

علی مصلی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این جلسه با عنوان گزارش عملکرد پروژه‌های در دست افتتاح در سال ۱۴۰۳ است، گفت: بودجه‌ای که در سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شد حدود ۳۷ میلیارد تومان است.

وی افزود: پروژه زندیه با حضور وزیر کشور، کلنگ‌زنی شد و هزار میلیارد تومان هزینه برایشان در نظر گرفته شد.

این مسئول ادامه داد: اختصاص این بودجه به شهرداری منطقه ۸ نشانگر دیدگاه ویژه شورای شهر و شهردار شیراز به بافت تاریخی است.

مصلی‌نژاد با تصریح اینکه پروژه زندیه بعد از ۳ دهه بلاتکلیفی کلنگ‌زنی شد و بعد از کلنگ‌زنی، پرونده ثبت جهانی محور زندیه در میراث فرهنگی باز گشایی شد، افزود: ثبت جهانی زندیه بسیار مهم است و در حال تلاش برای ثبت این محور هستیم.

شهردار منطقه ۸ شیراز با اشاره به اینکه در یک سمینار شهر‌های تاریخی جهان که در کشور لهستان برگزار شد این محور مجدداً به کارشناسان یونسکو ارائه شد، اضافه کرد: در حوزه خدمات شهری ۷۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده و حدود ۷ میلیارد تومان جهت زیرگذر زند ارائه شد و مشاور برای تامین روشنایی قرار دادیم و بعد از انجام اقدامات با رضایتمندی مردم همراه بودیم.

وی به قرار دادن کانکس در بافت تاریخی شیراز جهت اقامت گردشگران و مسافران اشاره کرد و گفت: سعی داریم برای جذب گردشگر به استان فارس تلاش کنیم.

شهردار منطقه ۸ شیراز ادامه داد: دالان نور در خیابان ناصرخسرو شیراز انجام شد که مورد استقبال گردشگران و مردم قرار گرفت. همچنین بدنه این خیابان مورد پاکسازی قرار گرفت تا به زیباترین خیابان‌های جهان تبدیل شود.

به گفته وی در خصوص سرویس‌های بهداشتی، این شهرداری برای منطقه قلب شیراز چند سرویس بهداشتی را احداث کرد.

این مسئول افزود: در بافت‌های تاریخی در تمام دنیا سنگ‌فرش قرار گرفته و وقتی لاستیک‌های ماشین روی سنگ‌فرش‌ها قرار می‌گیرد این صدا به ما نشان می‌دهد که شما به بافت تاریخی وارد شده‌اید.

شهردار منطقه ۸ گفت: تلاش داریم پارک ابوذر را در هفته شیراز ۱۴۰۴ رونمایی کنیم.

مصلی‌نژاد با اشاره به اینکه در محدوده آرامگاه شیخ روزبهان، سنگ ‌رش‌هایی را انجام دادیم، خاطرنشان کرد: هدف از این کار، تقویت نقطه گردشگری، دیده شدن و معرفی مقبره شیخ روزبهان است و این منطقه، نقطه بسیار خاصی در شهر شیراز است.

وی یادآور شد: پروژه زیبا‌سازی دروازه اصفهان بسیار پروژه سخت و سنگینی بود و ۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار