نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

مدیران باید آموزش سواد رسانه را فراگیرند

فارس(پانا)- نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت:برخی از مدیران باید آموزش سوادرسانه را فراگیرند همچنین مدیران، کارشناسان و کارمندان دولت دوره‌های ضمن خدمت دارند و باتوجه‌به اینکه ما در استان فارس مراکز آموزشی را داریم و اعتبارات هم وجود دارد مسلماً آموزش سواد رسانه برای مدیران لازم است و جهت این کار ان‌شاءالله هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا آموزش‌های لازم به مدیران صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیران باید آموزش سواد رسانه را فراگیرند

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز ۱۷ مردادماه در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد،ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه امیدواریم خبرنگارانی که در غزه در حال تهیه خبر هستند موفق باشند، افزود: خبرنگاران سمبل مطالبه‌گری و کارشان حل مشکلات مردم است.

 آیت‌الله دژکام بیان کرد: یاد شهدای خبرنگار، شهید صارمی و شهدایی که در همین ساعات در فلسطین و غزه برای ایفای نقش خبررسانی به شهادت می‌رسند را گرامی می‌داریم.

 وی ادامه داد: در موضوع حمایت از خبرنگاران در شورای تأمین استان فارس مشکلات بیان شده است و امیدواریم پیگیری این مشکلات صورت بگیرد.

 این مقام مسئول تأکید کرد: برخی از مدیران باید آموزش سوادرسانه را فراگیرند همچنین مدیران، کارشناسان و کارمندان دولت دوره‌های ضمن خدمت دارند و باتوجه‌به اینکه ما در استان فارس مراکز آموزشی را داریم و اعتبارات هم وجود دارد مسلماً آموزش سواد رسانه برای مدیران لازم است و جهت این کار ان‌شاءالله هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا آموزش‌های لازم به مدیران صورت گیرد.

 وی خطاب به مدیران تصریح کرد: مطمئنم اگر آموزش ببینیم دیدگاه‌هایمان متفاوت خواهند بود

 امام‌جمعه شیراز خطاب به خبرنگاران بیان کرد: پیشنهاد می‌دهیم برای خبرنگاران دوره مدیریتی قرار دهید و اگر خبرنگاران چالش مدیران را مطلع شوند قطعاً می‌توانند به مدیران کمک دهند.

 آیت‌الله دژکام با بیان اینکه به مردم خبرهای امیدآفرین دهید که تأثیرش برای مردم خوب باشد، اضافه کرد: همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس باید هم‌گرایی و هم‌افزایی بین مدیران و خبرنگاران را انجام دهند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: خصوصیت دشمن، دشمنی‌کردن است و دشمن تلاش می‌کند تا چهره اسلام و مسلمانان را خشن جلوه دهد، بنابراین رسانه باید در تصویر و انتقال پیام جهت‌گیری داشته باشد. توقع داریم در این مورد کار شود.

 وی با تأکید بر اینکه باید به عرصه رسانه قرآنی توجه ویژه شود تا رویکرد رحمت و عطوفت در کار اطلاع‌رسانی پررنگ‌تر باشد، تصریح کرد: در خصوص انتقال اخبار و مسائل دینی و مذهبی باید گروه ویژه‌ای لازم است تشکیل شود که به‌نوعی گزارش معارف دینی را نگارش کند و کسی را می‌خواهد که اوج حرف را بگیرد و به شکل مناسب انعکاس دهد و البته مهارت این قضیه در بین خبرنگاران زیاد نیست.

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار