سازماندهی اداره آموزش وپرورش منطقه خِشت وکُمارج درمقابله با ویروس کرونا کوید۱۹

خشت و کمارج (پانا) - رئیس اداره آموزش وپرورش خِشت و کمارج گفت: ایمنی وسلامت دانش آموزان وهمکاران فرهنگی دراولویت تصمیمات اداره آموزش وپرورش قراردارد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سازماندهی اداره آموزش وپرورش منطقه خِشت وکُمارج درمقابله با ویروس کرونا کوید۱۹

هدایت دهقانی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در مقابله با کرونا، گفت: از آغازین روزهای شروع بحران شیوع ویروس کرونا و متعاقبا پیرو ابلاغ تعطیلی مدارس توسط شورای سلامت و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس اهتمام به تدریس درفضای مجازی در ایام تعطیلات دردستور کار همکاران فرهنگی قرارگرفت.

او در خصوص آموزش مجازی گفت: سلامت دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی در اولویت تصمیم‌گیری‌های ما قرار دارد لذا آموزش این شیوه نوین روزبه‌روز بین همکاران درتمامی مقاطع تحصیلی درحال فراگیرترشدن است.

دهقانی گفت: تدریس دروس درفضای مجازی در حوزه‌های مختلف ابتدایی، متوسطه اول و دوم توسط همکاران آموزشی با استفاده از الگوهای نوین درسی و با استفاده ازپیام‌رسان‌های داخلی با ایجاد گروه و کانال برای هر کلاس طبق برنامه کلاسی قبل ازتعطیلی، درحال اجرا است.

همکاران ابتدایی تدریس ویدئویی، تهیه فیلم و سی‌دی و ارسال به دانش‌آموزان از طرف معلم و مدرسه، ضبط برنامه‌های تدریس شبکه آموزش را در دستور کار قرار داده‌اند که بطور متوسط از۳۰۰ آموزگار۲۰۰ دبیر مستقیما با این روش درحال تدریس هستند.

از طرح‌های ابتکاری دراین زمینه باید به روخوانی و املا و آزمون بصورت تصویری و آنلاین برای دانش‌آموزان بوده که مورد توجه اولیا قرار گرفته است.

دهقانی گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس در سطح جامعه و تعطیلی مدارس، به منظور جلوگیری ازشیوع این ویروس کارگروه مقابله با این بحران در همان روزهای اولیه تشکیل شد.

رئیس اداره آموزش وپرورش بخش خشت و کمارج، برگزاری جلسات روزانه کارگروه اداری، دوره ضمن خدمت پیشگیری از ویروس کرونا برای نیروهای خدماتی بادعوت از کارشناسان حوزه بهداشت وسلامت، ضدعفونی ۶۰ آموزشگاه و پیش‌دبستانی بصورت کاملا استاندارد، نظارت و پایش روزانه فرایند ضدعفونی و گندزدایی آموزشگاه‌ها، ضدعفونی و گندزدایی اداره آموزش وپرورش، برخط شدن و فعالیت ۲۴ساعته روابط عمومی اداره در اطلاع رسانی از تعطیلات اعلامی مدارس توسط مقامات ذیربط به اولیا دانش‌آموزان و نشر پست‌های آرامش‌آور و بدور از استرس در رابطه با اخبار کرونا، پست‌های آموزشی، انتشار برنامه روزانه تدریسی دروس در شبکه آموزش به مخاطبین درفضای مجازی و تعطیلی سالن‌های ورزشی از برنامه‌های درون‌سازمانی انجام پذیرفته بوده است.

دهقانی مکاتبه و درخواست همکاری در ضدعفونی مدارس توسط شهرداری دو بخش و هماهنگی با نهادهای نظارتی و امنیتی و حاکمیتی و اداره کل در ارسال گزارشات لازم از پروسه مقابله باویروس کرونا، نیز از اقدامات برون‌سازمانی بوده که انجام پذیرفته است.


خبرنگارمحمدرضاادریسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار