راه‌اندازی لیگ دانشگاهی در دانشگاه تهران

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه تهران از راه‌اندازی لیگ دانشگاهی در دانشگاه تهران خبرداد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی لیگ دانشگاهی در دانشگاه تهران

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در آئین بدرقه کاروان ورزشی اعزامی دانشجویان دانشگاه تهران به شانزدهمین المپیاد ورزشی و فرهنگی دانشجویان کشور با اعلام اینکه راه‌اندازی لیگ دانشگاهی در برخی از رشته‌های ورزشی در دانشگاه تهران در دستور کار قرار دارد، افزود: مسابقات بین دانشگاهی و بین دانشکده‌ای که در دانشگاه تهران شکل خواهد گرفت، به آمادگی دائمی ورزشکاران کمک می‌کند.

رئیس شورای عالی ورزش دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت ورزش دانشجویان، افزود: روحیه ورزشکاری ارتباط مستقیم با خیلی از مؤلفه‌های مثبت سازمانی دارد و شما کمتر ورزشکاری را سراغ دارید که در یک مجموعه یا سازمان و نهاد در کشور، منشأ انرژی و الهام‌بخشی نباشد.

مقیمی با تاکید بر اهمیت ورزش در صحنه بین‌الملل، گفت: امروز دیگر ورزش به عنوان حوزه مستقل تلقی نمی‌شود و نمی‌توانیم به این حوزه نگاه جزیره‌ای داشته باشیم، ورزش به عنوان بستر تمام کارکرد‌های دانشگاه مورد توجه است و موفقیت‌های ورزشی، فرهنگی و آموزشی و پژوهشی با هم پیوسته است، همان‌گونه که دیپلماسی ورزشی در خدمت همه دیپلماسی‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است، ورزش و قهرمانی در مسابقات ورزشی نیز در افکار عمومی کشور‌ها مؤثر است.

رضا نوری، مدیرکل ورزش و تندرستی دانشگاه تهران نیز در آئین بدرقه کاروان ورزشی دانشگاه تهران به شانزدهیمن المپیاد فرهنگی و ورزشی گفت: این دوره از المپیاد با حضور ۶۰۰۰ ورزشکار دانشجو از سراسر کشور از ۱۵ تا ۲۵ در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود که کاروان دانشگاه تهران با ۳۵۰ ورزشکار، مربی و سرپرست بزرگترین کاروان ورزشی اعزامی به این المپیاد است.

به گفته نوری، کاروان ورزشی دانشگاه تهران در این دوره از مسابقات در ۱۵ رشته ورزشی پسران و ۱۳ رشته ورزشی دختران حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار