نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا:

طرح ۳۱۳ سبب الگوگیری نسل امروز از سرمایه‌های هویتی کشور می‌شود

دستگاه‌های دیگر با ابزارهای مختلف در اجرای طرح ۳۱۳ به سازمان دانش‌آموزی کمک کنند

زنجان (پانا) - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت نوجوانان و جوانان با اجرای ‌طرح ۳۱۳ با مفاخر بومی و سرمایه‌های انسانی و هویتی منطقه خود آشنا می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح 313 سبب الگوگیری نسل امروز از سرمایه‌های هویتی کشور می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه طرح ۳۱۳، طرح بسیار خوب و ارزشمندی است که توسط سازمان دانش‌آموزی اجرا می‌شود، اظهار کرد: «هر منطقه‌ای مفاخر و مشاهیر بومی دارد که نوجوانان و جوانان با اجرای این طرح با مفاخر بومی و سرمایه‌های انسانی و هویتی آشنا می‌شوند.»

وی خاطرنشان کرد: «هر منطقه‌ای با توجه به شرایط و نیازهای خود توانسته افرادی را تربیت کند که مشکلات مربوط به آن منطقه در حوزه‌های مختلف از قبیل فرهنگی، اقتصادی و علمی را حل کنند و سرآمد شوند؛ بنابراین هر اندازه با این الگوهای تمدن‌ساز آشنا شویم به همان اندازه هویت ایرانی - اسلامی خود را خواهیم شناخت.»

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه اگر یک ملتی، هویت و مفاخر خود را فراموش کند به‌مرور از فرهنگ و سبک زندگی خودش فاصله خواهد گرفت، تصریح کرد: «الگوگیری از شخصیت‌های غیربومی در بعضی موارد شاید خوب باشد اما به‌صورت کلی این‌طور نیست.»

وی افزود: «الگوهای غربی و شرقی حتی اگر محسنات خیلی خوبی هم داشته باشند و بنا باشد همیشه سراغ آن‌ها برویم و به نیازهای فرهنگی، بومی و جغرافیایی و به‌تناسب آن هویت و مفاخری که داشته‌ایم توجه نکنیم، قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.»

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، طرح ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی را در جهت پاسخ به مطالبه و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: «ایشان سیاست‌های کلان نظام را تعریف و مشخص می‌کنند؛ بنابراین مساله هویت به‌قدری مهم بوده که ایشان مسئولان را نسبت به آن توجه داده و رهنمون کرده‌اند.»

وی گفت: «امیدواریم نوجوانان و جوانان با اجرای طرح ۳۱۳ در مدارس، پیش از اینکه به اسطوره‌ها و الگوهای غیرایرانی توجه کرده و آشنا شوند، ابتدا حتماً مفاخر، مشاهیر و الگوهای تمدن‌ساز منطقه و استان خود را شناخته و از آن‌ها الگو بگیرند.»

حجت‌الاسلام باقری خاطرنشان کرد: «سایر کشورها گاهی مفاخر ایرانی را بیش از ما می‌شناسند که این ایراد بزرگی است، اما اجرای طرح ۳۱۳ این ایراد را برطرف می‌کند.»

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی درباره نقش سایر دستگاه‌ها در کمک به اجرای طرح ۳۱۳ گفت: «باید توجه داشت که نه فقط این طرح بلکه همه برنامه‌ها و طرح‌ها را آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی نباید به تنهایی انجام دهند. آموزش و پرورش، بستر اجرای طرح است و همه سرمایه‌ها و منابع را در اختیار ندارد.»

وی با بیان اینکه ‌اساتید دانشگاه و حوزه نیز سرمایه‌هایی در دانشگاه و حوزه هستند که در معرفی مفاخر علمی و حوزوی می‌توانند کمک کنند، اظهار کرد: «آموزش و پرورش با تلاش‌های خود، بستر اجرای طرح را فراهم کرده اما عمده ظرفیت‌ها را نهادهای دیگر چه دولتی و چه غیردولتی باید دنبال کرده و فراهم کنند.»

حجت‌الاسلام باقری افزود: «انتظار این است دستگاه‌های مختلف که هر کدام دارای شخصیت‌های ارزنده و الگو هستند، برای معرفی مفاخر خود با استفاده از ابزارهای متعدد از جمله فیلم، انیمیشن، کتاب، جزوه و برگزاری مسابقه با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی، زمینه را برای اجرای هرچه بهتر طرح فراهم کنند.»

وی تاکبد کرد: «سنگینی اجرای طرح نباید به دوش آموزش و پرورش بیفتد و مادامی که سایر دستگاه‌ها پای کار نیایند نمی‌توان انتظار اجرای درست طرح را داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار