مدیر آموزش و پرورش ملارد:
برنامهریزی منسجم، کلید تحول در فعالیتهای پرورشی است
ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد، برنامهریزی منسجم و مبتنی بر تقویم اجرایی را کلید تحول کیفی فعالیتهای پرورشی دانست.

سعید تیموریراد، مدیر آموزش و پرورش ملارد در جلسه شورای پرورشی و تربیت بدنی که با حضور معاون و کارشناسان این حوزه برگزار شد، بر لزوم برنامهریزی دقیق و ساختاریافته برای ارتقای کیفیت فعالیتهای تربیتی و پرورشی تأکید کرد.
تیموریراد با اشاره به تدوین تقویم اجرایی در حوزه پرورشی، خاطرنشان کرد: تعیین برنامههای کوتاهمدت و بلندمدت با زمانبندی مشخص، نقشه راهی است که از اتلاف منابع و اجرای فعالیتهای شتابزده جلوگیری میکند.
وی افزود: فعالیتهای بدون برنامهریزی نه تنها اثربخش نیستند، بلکه ممکن است نتایج معکوسی در تربیت دانشآموزان داشته باشند.
تیموریراد با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری دانشآموزان در طراحی برنامهها، پیشنهاد داد از طریق برگزاری فراخوانهای تخصصی در حوزههای هنری، فرهنگی و تحصیلی، دانشآموزان توانمند شناسایی شده و از ظرفیت آنان در قالب مربیان نوجوان در مدارس، کانونهای پرورشی و پایگاههای تابستانی استفاده شود. به گفته وی این رویکرد نه تنها موجب تقویت آموزش میشود، بلکه با ایجاد حس مسئولیتپذیری و الگوسازی مثبت، بستری برای پرورش استعدادهای نسل آینده فراهم میکند.
مدیر آموزش و پرورش ملارد بر ضرورت توجه به اوقات فراغت دانشآموزان و طراحی برنامههای جذاب و مهارتمحور تأکید کرد و گفت: استفاده از فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی میتواند به بهینهسازی و شخصیسازی برنامهها کمک کند.
تیموری راد کاهش آسیبهای اجتماعی در میان دانشآموزان را از اولویتهای استراتژیک سال جاری برشمرد و گفت: با اجرای طرح جامع پیشگیری و مداخله شامل تقویت شبکه مشاورههای تخصصی با محوریت روانشناسان مجرب، برگزاری جلسات تشخیصی در مدارس و طراحی کارگاههای مهارتمحور همچون مقابله با استرس، مدیریت هیجان و ارتباط مؤثر، میتوان گامهای بلندی در جهت کاهش این چالشها برداشت.
وی همچنین بر لزوم بازنگری اساسی در مدیریت اوقات فراغت دانشآموزان تأکید و پیشنهاد کرد طراحی برنامههای مهارتمحور و جذاب مانند کارگاههای کارآفرینی نوجوانان، اردوهای طبیعتمحور با رویکرد محیط زیستی، یا کمپهای خلاقیت دیجیتال میتواند اوقات فراغت را به فرصتی برای کشف استعدادها و تقویت هویت فردی تبدیل کند.
در بخش دیگری از سخنانش، تیموری راد با اشاره به چالشهای مالی، خواستار ارائه درخواستهای اعتباری در زمان مناسب از سوی واحدها شد و گفت هماهنگی با بخش مالی و اولویتبندی هزینهها، امکان اجرای برنامهها را تضمین میکند. وی همچنین جلب مشارکت خیرین و استفاده از ظرفیتهای محلی را راهکاری برای تأمین منابع عنوان کرد.
در پایان جلسه، مدیر آموزش و پرورش ملارد بر توسعه زیرساختهایی مانند سالنهای ورزشی، کتابخانهها و اردوگاههای دانشآموزی تأکید کرد و از کارشناسان خواست با نوآوری و دوری از کلیشهها، گامهای مؤثری در راستای تربیت نسل آینده بردارند. وی همچنین بر برنامهریزی برای اجرای اردوهای زیارتی و مناسبتی همچون اربعین حسینی تأکید کرد.
ارسال دیدگاه