مشاور وزیر آموزش و پرورش:
مقاومت باید همچون روح و جان در برنامههای درسی مدارس نهادینه شود
شهرری (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش نهادینهسازی مقاومت در روح و جان برنامههای درسی مدارس را ضروری دانست.
علی پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش در جلسه هماندیشی سرگروههای گروه آموزشی کیفیتبخشی فعالیتهای پرورشی مناطق ۲۱ گانه شهرستانهای استان تهران که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، به بررسی مفهوم مقاومت و اهمیت آن در تاریخ بشر پرداخت و گفت: بحث مقاومت تنها یک بخش از تاریخ بشر نیست، بلکه مقاومت جزء لاینفک تاریخ انسانها است. جایی که جنگ آغاز شود، مقاومت معنا پیدا میکند. جنگ نظامی نقطه اوج یک جنگ است، اما جنگ اصلی، جنگ فرهنگی است که شیطان آغازگر آن بوده است.
وی افزود: در برابر جنگ فرهنگی با شیطان، مقاومت نیز یک مقاومت فرهنگی است که از دیرباز در تاریخ بشری وجود داشته است. خداوند سعادت انسان را از آغاز خلقت در مقاومت نهادینه کرد.
پارسانیا در ادامه سخنان خود با اشاره به مفهوم مقاومت از نگاه اسلام، تصریح کرد: مفهوم مقاومت باید همچون روح و جان در برنامههای درسی مدارس گنجانده شود. زمانی میتوان از محتوای درسی دفاع کرد که روح و حیات آن با مفهومی به نام مقاومت عجین شده باشد.
این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اهمیت بازنگری در برنامههای درسی گفت: متخصصان برنامه درسی باید با نگاه مقاومت، مباحث درسی را بازنگری کنند. امروز فضای مقاومت در دنیا جدیتر از همیشه شده و ما نیازمند بازاندیشی در طراحی برنامههای درسی خود هستیم.
پارسانیا در ادامه بیان کرد: انسانی که در راستای تحقق حق و عدالت در جامعه نقش ایفا نمیکند، در جبهه شیطان قرار میگیرد و حیات شیطانی را تقویت میکند. هرچقدر از مفهوم مقاومت دورتر شویم، به شیطان نزدیکتر میشویم. دوری از مفهوم مقاومت برابر است با دوری از حق.
وی به نامگذاری ابلیس به شیطان اشاره کرد و گفت: در ابتدا نام شیطان ابلیس بوده است. اما از آن لحظه که او از سجده کردن به حضرت آدم خودداری کرد و از حق دور شد، اسمش به شیطان تغییر یافت. شیطان، دور شده از خیر و حقیقت است.
مشاور وزیر در پایان تاکید کرد: اگر ما به سمت انزوا حرکت کنیم، دانشآموزان نیز به سمت انزوا خواهند رفت. ما باید سعی کنیم دانشآموزانی اجتماعی تربیت کنیم که در مقابل حق و باطل منفعل نباشند و با دوری از شیاطین برای پیروزی در جبهه مقاومت گام بردارند.
ارسال دیدگاه