رتبه اول جشنواره یاددهی و یادگیری کشور:
موفقیت در تدریس، نیازمند دانش بهروز، برنامهریزی مؤثر و شور و شوق در آموزش است
بهارستان (پانا) - دبیر آموزشگاه استثنایی معصومین ناحیه یک بهارستان و دارای رتبه نخست جشنواره الگوهای برتر یاددهی و یادگیری کشوری، موفقیت در تدریس را نیازمند دانش بهروز، برنامهریزی مؤثر و شور و شوق در آموزش دانست.
زهرا کرمعلی گیلانه، رتبه اول کشوری جشنواره یاددهی و یادگیری و دبیر آموزشگاه استثنایی معصومین ناحیه یک بهارستان، در گفتوگو با پانا اظهار داشت: «امروزه علم و دانش در جهان بهسرعت در حال پیشرفت است و انسانها باید در هر شرایطی برای یادگیری و یاددهی علم تلاش کنند. بهویژه دبیران که پایه و اساس آموزش جامعه هستند، باید از سطح علمی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند دانشآموزان را به بهترین نحو آموزش دهند.»
وی درباره تلاشهایی که برای کسب رتبه اول کشوری انجام داده است، بیان کرد: «برای رسیدن به موفقیت، گام اول کسب آگاهی است. در این مسیر از تجربههای خود و دیگران بهره بردهام و معتقدم که مؤثرترین روش برای پیشرفت، استفاده از تجربههای مثبت و منفی زندگی است. موفقیت محدود به مکان و زمان خاصی نیست، بلکه به بهرهبرداری از این تجربهها وابسته است.»
کرمعلی گیلانه در خصوص اهمیت تدریس گفت: «گاهی برخی مسائل درسی بهآسانی مورد توجه دانشآموزان قرار نمیگیرد. در چنین شرایطی باید از تکنیکهای بهروز و جذاب برای یادگیری استفاده کرد. من برای دستیابی به این تکنیکها، از مسیرهای مختلفی بهره گرفتهام و نتیجه آن را مدیون تجربه ۲۳ سال تدریس و راهنماییهای ارزشمند همکارانم هستم.»
وی در رابطه با یاددهی تصریح کرد: «رسیدن به موفقیت نیازمند برنامهریزی مؤثر و اجرای آن است. یک دبیر برای ارائه تدریس عالی و باکیفیت، در درجه اول باید از دانش کافی برخوردار باشد. امروزه دانشآموزان به دلیل آگاهی بالایی که از رسانهها دارند، سطح اطلاعاتشان بسیار ارتقا یافته است. همین امر ضرورت اطلاع از علم و شیوههای آموزشی بهروز را افزایش میدهد. در کنار تدریس، دبیر نیز باید با پشتکار و علاقه به آموزش، خود را در مسیر یادگیری مداوم قرار دهد.»
رتبه اول جشنواره یاددهی و یادگیری کشور درباره عوامل موفقیت خود تصریح کرد: «موفقیت مجموعهای از عوامل است که در کنار هم موجب رشد و شکوفایی انسان میشود. اولین و مهمترین عامل، توکل بر خداوند است. در کنار آن، تلاش مستمر، صبر و بردباری نیز اهمیت بسیاری دارند. یکی از دلایل موفقیت من این است که همزمان با تدریس، خود را با چالشهای یادگیری مواجه میکنم و همراه با دانشآموزان، از روشها و دانشهای بهروز برای بهبود تدریس استفاده میکنم.»
در پایان، کرمعلی گیلانه درباره فواید مطالعه مستمر خاطرنشان کرد: «یک دبیر زمانی در مسیر آموزشی موفق خواهد بود که همراه با دانشآموزان خود شور و شوق داشته باشد و فضای کلاس را پر از نشاط و شادابی کند. فردی که از علم و دانش بیشتری برخوردار باشد، آگاهی بیشتری دارد و میتواند از شیوههای متنوع برای انتقال دانش به دیگران، بهویژه دانشآموزان، بهره بگیرد. مطالعه مستمر ذهن انسان را پربار میکند و موجب آبادانی وجود او و اطرافیانش میشود.»
ارسال دیدگاه