معاون اجرایی دبیرستان اندیشه نفیس فیروزکوه:

رشد دانش‌آموزان مستلزم فضای متعادل و هماهنگ در خانه و مدرسه است

فیروزکوه (پانا) - معاون اجرایی دبیرستان اندیشه نفیس، رشد شخصیتی و تحصیلی دانش‌آموزان را پیش از هر چیز، مستلزم برخورداری آنان از فضایی متعادل و هماهنگ در خانه و مدرسه دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۹۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد دانش‌آموزان مستلزم فضای متعادل و هماهنگ در خانه و مدرسه است

نفیسه ایلکا در گفت‌وگو با پانا با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان گفت: «24 مهر، روز پیوند اولیا و مربیان است. در هفته پیوند که از این روز آغاز می‌شود به دعوت مدیر مدرسه، اولیای دانش‌آموزان در جلسه‌ای گرد هم می‌آیند و مدیر، گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته خود و همکارانش را به اولیا ارائه می‌دهد و مشکلات مدرسه را با آن‌ها در میان می‌گذارد و در پایان، تعدادی از اولیا برای عضویت در انجمن داوطلب شده و پس از رای‌گیری، نمایندگان اولیا در انجمن انتخاب می‌شوند.»

وی ادامه داد: «انجمن اولیا و مربیان، یکی از قدیمی‌ترین نهادهای مدنی است. آغاز همکاری خانه و مدرسه در قالب انجمن به سال ۱۳۲۶ شمسی برمی‌گردد. در آن سال، شورای عالی فرهنگ، تشکیل این انجمن‌ها را در همه آموزشگاه‌ها و شرح وظایف آن‌ها را تصویب کرد. در سال ۱۳۴۶ شمسی، انجمن اولیا و مربیان ایران تاسیس شد و به ثبت رسید.»

ایلکا اظهار کرد: «در مرامنامه انجمن آمده که انجمن ملی اولیا‌ و مربیان ایران، سازمانی غیرانتفاعی و غیردولتی است و این موسسه با همکاری و پشتیبانی کسانی که به تربیت عمومی نونهالان و نوجوانان علاقه دارند، تشکیل می‌شود و هدف‌های معین و مشخصی را بر محور سیاست‌های کلی آموزش و پرورش کشور با معیارهای فدراسیون بین‌المللی اولیا و مربیان برای نیل به هدف‌های خود تعقیب می‌کند.»

معاون اجرایی دبیرستان اندیشه نفیس تصریح کرد: «انجمن ملی اولیا و مربیان ایران، سازمانی است که در آن تعصب مذهبی، طبقاتی، نژادی یا سیاسی راه ندارد و صرفاً به جنبه تربیتی همگانی متوجه است.»

ایلکا خاطرنشان کرد: «معلمان نمی‌توانند بدون یاری و هماهنگی با خانواده‌ها در آموزش و تربیت دانش‌آموزان و شکوفایی استعدادهای آن‌ها موفق شوند و رشد شخصیتی و تحصیلی دانش‌آموزان، پیش از هر چیز، مستلزم برخورداری آنان از فضایی متعادل و هماهنگ در خانه و مدرسه است.»

وی در خصوص تاثیر فقر فرهنگی و مشکلات معیشتی اولیا بر انجمن اولیا و مربیان تصریح کرد: «فقر فرهنگی و مشکلات معیشتی مردم می‌تواند از موانع تقویت و گسترش انجمن‌های اولیا و مربیان به شمار آید؛ زیرا فقر فرهنگی سبب می‌شود اولیا درک ضعیفی از مشارکت داشته و به علت مشکلات معیشتی نیز نتوانند زمان کافی را برای همکاری با مدرسه فرزندانشان اختصاص دهند.»

ایلکا اظهار کرد: «انجمن اولیا و مربیان، هیأت منتخبی از پدران و مادران دانش‌آموزان به همراه مربیان مدرسه است که با هدف تلاش و همکاری در راه پیشبرد امور آموزش‌ و پرورش دانش‌آموزان تشکیل می‌شود.»

خبرنگار : دانش‌‌آموز: فاطمه هادیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار