معاون پژوهش و قائم‌مقام فرهنگستان علوم:

ارتباط با مراکز پژوهشی و دانشگاهی عامل پیشرفت علمی دانش‌آموزان است

شهریار (پانا) - معاون پژوهش و قائم‌مقام فرهنگستان علوم، ارتباط دانش‌آموزان با مراکز پژوهشی و دانشگاهی را عامل پیشرفت علمی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۸۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد

علی‌اکبر صالحی در حاشیه سومین نمایشگاه ملی اپتیک و لیزر در اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار در گفت‌وگو با پانا، برگزاری این همایش‌ها برای دانشجویان و پرداختن به مسائل علمی را ارزشمند دانست و گفت: «آموزش و پرورش و مسئولان با برگزاری چنین مراسمی، توجه ویژه‌ای به عرصه علم نشان داده‌اند و به‌ویژه حضور دانش‌آموزان در این عرصه بسیار حائز اهمیت است.»

وی افزود: «چنانچه جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به درستی تشویق شوند و الگوهای مناسبی به آن‌ها نشان داده شود، مسیر خود را به درستی مشخص می‌کنند و موفق خواهند بود. بدین ترتیب معرفی دانشمندان و دانش‌پژوهان ایرانی به عنوان نمونه یک فرد فرهیخته به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در کنار شخصیت علمی خود به فردی نمونه تبدیل شوند که در خدمت مردم نیز باشد.»

صالحی، برگزاری این همایش‌ها را بستری برای آشنایی نونهالان و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: «برگزاری این همایش‌ها بستری را فراهم می‌کند تا ذهن نونهالان و نوجوانان با موضوعات مختلف علمی و فناوری آشنا شود و آن‌ها را به سمت نوآوری و کنجکاوی سوق دهد.»

وی در خصوص مطالب بیان‌شده در همایش گفت: «در همایشی که امروز برگزار شد در مورد فناوری کوانتومی و موضوعات تحت پوشش آن صحبت شد. نمونه‌هایی از ماشین‌های محاسباتی مانند رادار، حسگرها و مواردی از این دست را تشریح کردیم. قطعا این نوجوان کنجکاو و جست‌وجوگر که در این جلسه حضور داشت با توجه به مطالبی که مطرح شد در این مورد، فکر و جست‌وجو می‌کند. این اقدام زمینه‌ساز حرکتی نو در عرصه علمی جدید خواهد بود و این از شایستگی برگزاری چنین جلساتی است.»

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم از تربیت جوانانی که در آینده قهرمانان ملی کشور خواهند بود استقبال کرد و اظهار کرد: «جوانان با دیدن این مسائل به همکاری با یکدیگر تشویق می‌شوند و شاهد بودیم که برکت در گرو حرکت جمعی است. هدف ما تعلیم قهرمان‌ در بستر گروه است.»

وی افزود: «همه با هم می‌توانیم حرکتی جدی و پیشرو داشته باشیم؛ زیرا وقتی در کنار هم باشیم، شاهد برکت و سرعت و حجم فعالیت خواهیم بود.»

صالحی در خصوص نقش آموزش و پرورش در این زمینه خاطرنشان کرد: «وظیفه آموزش و پرورش، برگزاری چنین جلساتی در تمامی استان‌های کشور است و لازم است در استان‌های مختلف به‌ویژه استان‌های محروم شاهد برگزاری این جلسات باشیم.»

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم، معرفی دانشجویان به مراکز تحقیقاتی را مهم دانست و گفت: «لازم است آموزش و پرورش، مراکز تحقیقاتی را فراهم کند که دانشجویان بتوانند در آن فعالیت‌های پژوهشی اولیه خود را انجام دهند و دانشجویان را به مراکز تحقیقاتی مانند دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور متصل کند.

وی افزود: «یکی دیگر از فعالیت‌هایی که باید در این زمینه دنبال کنیم این است که دانشجویان ایرانی باید با دانشجویان خارجی ارتباط برقرار کنند و از آن‌ها ایده و فکر جدید بگیرند و ایده‌های جدید به آن‌ها ارائه دهند. این ارتباط بین‌المللی می‌تواند به پیشرفت کشور کمک کند و در بهبود وضعیت کار موثر باشد.»

حجم فایل ویدیویی : ۳۴.۰۸M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۵:۰۷ دانلود فایل
خبرنگار : دانش‌آموزان : ریحانه سادات فضلی، نازنین زهرا سادات فضلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار