رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

تبیین صریح حادثه عاشورا و حماسه‌آفرینی برای ایرانی مقتدر از وظایف دانش‌آموزان عاشورایی است

بهارستان دو (پانا) - رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، روایت صحیح از حماسه عاشورا و موفقیت‌زایی برای میهن را از وظایف دانش‌آموزان عاشورایی خواند.

کد مطلب: ۱۴۸۸۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تبیین صریح حادثه عاشورا و حماسه‌آفرینی برای ایرانی مقتدر از وظایف دانش‌آموزان عاشورایی است

عاشورا سراسر مدرسه عشق است و هر اندازه که انسان‌ها با درس‌های نهفته در آن حرکت خونین و ژرف که بشریت را با ارزش‌های متعالی و مفهوم حیات هدفدار، آشنا ساخت آشناتر شوند به همان میزان، عزّتمند خواهند زیست و پایه‌های حکومت طاغوت‌ها را خواهند لرزاند. مردم ایران پس از گذشت 1400 سال هنوز عزاداری بر این غم عظیم را از یاد نبرده‌اند و مراسم عزاداری خود را در سراسر ایران برگزار می‌کنند.

در همین راستا احمد نخودیان، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌‌وگو با پانا بیان کرد: «از مهم‌ترین اهداف قیام امام شهید ما، اصلاح امت خویش بود؛ چنان که ایشان در سخنانش در صحرای کربلا فرمودند «من از سر هوا و هوس، قیام نکردم و قصد افساد و ظلم به دیگران را ندارم، پست و مقام برای من ارزشی ندارد بلکه به منظور اصلاح امت جدّم قیام کرده‌ام.» این جملات نشانگر استمرار حرکت سیدالشهدا(ع) در مسیر ولایت است.»

نخودیان به تشریح سایر اهداف والای امام حسین(ع) برای برپا ساختن قیام عاشورا پرداخت و افزود: «احیای دین و ولایت پیامبر(ص) به معنای احیای توحید اصیل خداوند است. امام حسین(ع) با نیت توجیه‌سازی عموم به برپایی همیشگی توحید خداوند از حق گذر نکرد. اسلام، تصویری روشن و معقول از خداوند ارائه می‌دهد به‌گونه‌ای که بسیاری از کسانی که مسلمان می‌شوند، دلیل اسلام آوردن خود را تبیین اسلام از توحید می‌دانند، شاهکار عاشورا آمیخته با اثبات یگانگی خداوند است.»

وی شهادت را مزد جهاد در راه خداوند خواند و اظهار کرد: «تشکیل حکومت اسلامی با مبانی اسلامی، عایده‌ای بود که امام حسین(ع) از قیام خود طلب می‌کرد. هرچند که می‌دانست پایان راه فدا کردن همه دارایی‌ها برای خداوند، شهد شیرین شهادت است. ایشان برای اینکه فقط به شهادت برسد به کربلا نیامد و در پی اهداف تشکیل حکومت اسلامی، عزم کربلا کرد و شهید شد. امام سوم ما شیعیان، اول رضایت پروردگار و در وهله دوم، امنیت، آسایش و تقرب الهی مردم را سرلوحه کارهای خود قرار می‌داد.»

نخودیان تصریح کرد: «عاشورا سند حُریت و آزادگی نسل بشر است و عزت‌طلبی، عدالت‌خواهی و نفی هرگونه استعمار از مهم‌ترین پیام‌های نهضت کربلا برای تمام مسلمانان در تمام برهه‌های تاریخی است‌. برخاستن امام حسین(ع) در این حماسه در توکل قوی به پروردگار عجین شده بود که فرجامی جز پیروزی حق علیه باطل را به دنبال نداشت.»

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: «گرچه دشت کربلا شاهد به نماش گذاشتن عیارهای انسانیت از سوی همراهان امام بود اما برخی از این افراد، الگوهای خوبی برای نوجوانان و جوانان نسل امروزی است. حضرت علی‌اکبر(ع) که میوه دل امام حسین(ع) است و حاضر به دیدن تنهایی پدر خویش نشد، نمونه پاشیده شدن بذر معرفت و بصیرت در قلب رشید حسین است.»

وی  توسل به امام حسین(ع) را راه نزدیکی به حضرت ولی عصر(عج) دانست و اظهار کرد: «تقرب به اهل بیت(ع) راز نزدیکی به فرزندشان امام زمان(عج) است. ایشان به کارهای ما نظارت دارند و سوگواری‌های ما برای اباعبدالله را می‌بینند اما باید دانست که برای منتظر واقعی بودن باید با شبهه‌افکنی‌ها، دروغ‌پردازی‌ها و خرافه‌گویی‌ها مقابله کرد و باید حضرت را به خوبی شناخت و پا در مسیر پیراستگی از بدی‌ها و آراستگی به خوبی‌ها گذاشت.»

نخودیان، دانش‌آموزان را طلایه‌داران تبیین خواند و توضیح داد: «شرکت دانش‌آموزان در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع)، دعوت دوستان‌شان به حضور در چنین اجتماعاتی و بیان صریح حقایق و وقایع کربلا از الزامات یک نوجوان شیعه است. همچنین درس خواندن برای اقتدار و هم‌افزایی هرچه بیشتر نظام از الزامات دانش‌آموزان است.»

خبرنگار : دانش‌آموز: حنانه کربلایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار