در گفت‌وگو با رئیس پلیس فتا غرب تهران مطرح شد؛

«همستر کامبت» ؛ کلاهبرداری یا واقعیت

شهریار (پانا) - رئیس پلیس فتا غرب تهران، بازار خرید و فروش سکه داغ در بازی «همستر کامبت» را یک کلاهبرداری خواندند و گفتند: در اصل، چیزی به نام سکه نیست بلکه حساب تلگرام افراد است که در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۸۵۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
«همستر کامبت» ؛ کلاهبرداری یا واقعیت

سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا غرب تهران در گفت‌وگو با پانا نکات حائز اهمیتی در خصوص بازی همستر کامبت بیان کرد.

حسنوند با معرفی این بازی گفت: «همستر کامبت (Hamster Kombat) یک بازی کریپتویی تلگرامی است که جزو یکی از روش‌های کسب درآمد در ارز دیجیتال به اسم Airdrop محسوب می‌شود و هدف آن آشنا کردن مردم عادی با رمز ارزها برای ورود سرمایه‌های جدید به این بازار است. بنابراین چه تبلیغی بهتر از اینکه از یک میلیارد کاربر تلگرام، ظرف این مدت کوتاه 150 میلیون نفر وارد بازی شده‌اند.»

وی با اشاره به خطرات ناشی از بازی همستر کامبت اظهار کرد: «کیف پول‌هایی هست که به این بازی به‌صورت حضانتی وصل شده که اختیار دارایی‌های مذکور در دست شما نیست. همچنین در قسمت دیگر وقتی کیف پول را به بازی وصل می‌کنید، اجازه برداشت کارمزد را به آن می‌دهید و خطرات آن مشهود است‌. از دیگر خطرات این بازی می‌توان به اینکه لینک‌های مختلفی با بهانه‌های عضویت یا ارتقا یا ترفندهای کسب سکه بیشتر ارسال می‌شود، اشاره کرد که اکثرا ترفند فیشینگ برای کلاهبرداری و هک کلیب‌بورد گوشی شما است.»

حسنوند، تذکراتی در خصوص این بازی گوشزد کرد و گفت: «بازار خرید و فروش سکه داغ است و عمده این‌ها هم کلاهبرداری است؛ زیرا در اصل، حساب تلگرام شما است که در اختیار خریدار قرار می‌گیرد، نه چیزی به نام سکه! پس لازم به ذکر است که کاربران نباید به تبلیغات پایین کانال‌ها با مضامین افزایش سکه و ترفند افزایش پروفیت توجه کنند. در ضمن انجام این بازی توصیه نمی‌شود و در صورت انجام نباید به آن به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کرد؛ زیرا منبع آن به‌طور دقیق مشخص نیست.»

رئیس پلیس فتا غرب تهران گفت: «عموم مردم در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.Fata.gov.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی یا با شماره‌گیری 096380 مرکز فوریت‌های سایبری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.»

خبرنگار : دانش‌آموزان، ریحانه مردانی، زهرا سادات موسوی‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار