دانش‌آموزخبرنگاران دبیرستان فرزانگان استعداد درخشان ملارد:

برنامه‌ریزی و مطالعه عمیق کتاب درسی به موفقیت در امتحانات کمک می‌کند

ملارد (پانا) - دانش‌آموزخبرنگاران دبیرستان استعداد درخشان فرزانگان ملارد، امتحانات خرداد را ثمره تلاش یک‌ساله دانش‌آموزان دانستند که با پشتکار، برنامه‌ریزی درست و مطالعه عمیق کتاب درسی می‌توانند به نتیجه فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۸۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی و مطالعه عمیق کتاب درسی به موفقیت در امتحانات کمک می‌کند

ماه خرداد به عنوان فصل امتحانات، یکی از پرچالش‌ترین ایام سال برای دانش‌آموزان، مدارس و والدین است. این ایام تقریبا همه آحاد جامعه را به نوعی درگیر می‌کند. از دانش‌آموزانی که مشغول درس‌خواندن می‌شوند تا والدینی که دغدغه فرزندان خود را دارند و مدیران و معلمانی که منتظر ماحصل چند ماه تدریس خود هستند. در همین رابطه گفت‌وگویی با دانش‌آموزخبرنگاران دبیرستان فرزانگان استعداد درخشان شهرستان ملارد در ایام امتحانات داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

ریحانه قاسمی، دانش‌آموزخبرنگار پایه هفتم دبیرستان فرزانگان استعداد درخشان ملارد، تلاش خود را این‌گونه توصیف کرد: «هنگام شروع امتحانات، تلاش و اراده من برای خواندن درس‌ها بیشتر رشد می‌کند. زیرا در امتحانات خرداد قرار است میوه درخت علم را برداشت کنیم و هیچ‌ چیز برای من بهتر از این نیست که با چشمانم نظاره‌گر رشد و پیشرفت خود در طول سال تحصیلی باشم.»

قاسمی با اشاره به کنترل کردن استرس خود در ایام امتحانات اظهار کرد: «با توجه به این‌که هر دانش‌آموز در محیط امتحانات به‌طور طبیعی دچار استرس می‌شود، من در این شرایط با خوردن آب و نفس کشیدن عمیق، استرس خود را کاهش می‌دهم و در طول امتحانات، تمام تلاشم را می‌کنم و همواره به خود انرژی مثبت می‌دهم. چرا که معتقدم آرزوهای ما با توجه به افکارمان تحقق می‌یابد و چه خوب که همواره به موارد خوب فکر کنیم و به آرزوهای خوب با تلاش و پشتکار دست پیدا کنیم.»

مریم نظری، دیگر دانش‌آموزخبرنگار پایه هشتم دبیرستان فرزانگان استعداد درخشان ملارد عنوان کرد:‌ «همیشه برای نتایج امتحانات، استرس خاصی دارم که همراه با ترس است اما به خودم امید و اعتماد دارم و یقین دارم که توانا هستم. تاکنون با برنامه‌ریزی پیش رفتم و تأثیر آن را چه در نتایج امتحانات و چه در پیشرفت تحصیلی خود مشاهده کرده‌ام و مطمئن هستم اگر به همین ترتیب پیش بروم می‌توانم به تمام اهدافم دست پیدا کرده و به آینده‌ای که برای خود ترسیم کرده‌ام با توکل بر خدا و پشتکار برسم.»

وی افزود: «امتحانات، نتیجه و ثمره یک سال تلاش و کوشش‌ مستمر دانش‌آموزان است و از این جهت، موفقیت یا عدم موفقیت، بستگی به نوع تلاش فرد دارد. برنامه‌ریزی، درس خواندن منظم در طول سال و مفهومی خواندن باعث موفقیت در امتحانات خواهد شد.»

ساغر صفرپور، دانش‌آموزخبرنگار دبیرستان فرزانگان استعداد درخشان ملارد نیز گفت: «امتحانات نهایی، یکی از آینده‌سازترین آزمون‌ها برای دانش‌آموزان است. زیرا پس از طی چند ماه درس خواندن در امتحانات خرداد، متوجه میزان یادگیری خود می‌شوند. به همین دلیل در ایام امتحانات به نوعی اضطراب دارم و این حس تا شروع آزمون بیشتر می‌شود. سعی می‌کنم با امید و توکل به خدای بزرگ و مطالعه عمیق و اصولی این استرس را کنترل کنم. قبل از امتحان، آمادگی کافی را در خود ایجاد می‌کنم و با تمرکز کامل در جلسه امتحان حضور پیدا می‌کنم.»

فاطمه غلام‌زاده، دیگر دانش‌آموزخبرنگار دبیرستان فرزانگان استعداد درخشان نیز با بیان این‌که نتیجه‌ و عملکرد کل سال تحصیلی دانش‌آموز در امتحانات نهایی خرداد خلاصه می‌شود، تصریح کرد: «چون هر آزمون حاصل تلاش یک ساله در آن درس است باید نهایت تلاش خود را بکنیم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم. دانش‌آموزان در این یک ماه دغدغه، استرس و خستگی زیادی را متحمل می‌شوند ولی اگر تلاش و پشتکار به همراه برنامه‌ریزی درست و مطالعه عمیق کتاب درسی داشته باشند می‌توانند به نتیجه فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنند.»

خبرنگار : دانش‌آموز: ستایش درویشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار