مدیر کانون فرهنگی - تربیتی شهدای فرهنگی ملارد خبر داد:

درخشش دانش‌آموز ملاردی در مسابقات انتخاب کشوری چرتکه

ملارد (پانا) - مدیر کانون فرهنگی - تربیتی شهدای فرهنگی ملارد از  درخشش دانش‌آموز این شهرستان در برترین‌های استان تهران و راهیابی دانش‌آموز دختر عضو این کانون به مسابقات کشوری چرتکه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۹۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموز ملاردی در مسابقات انتخاب کشوری چرتکه

سحر شیخی در تشریح این خبر به پانا گفت: «ستایش نواز، دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان فرزانگان شهرستان ملارد، موفق شد از بین حدود ۲۰۰ دانش‌آموز برتر مناطق استان و شهر تهران در رشته چرتکه به مسابقات کشوری راه پیدا کند.»

وی ادامه داد: «این مسابقات با حضور برترین‌های رشته چرتکه از مناطق ۲۱ گانه و خود پایتخت در تهران برگزار شده و مسابقات کشوری نیز در تابستان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.»

شیخی در مورد مهارت محاسبه با چرتکه و این رشته تصریح کرد: «چرتکه، اولین وسیله شمارش دست انسان و انگشتانش بود که می‌تواند هریک از ستون‌های آن تا ۹ شمرده شود و عدد بعد از آن با ستون‌های کناری تکمیل می‌شود. در سیستم‌های آموزشی امروز از این رشته برای افزایش توانایی‌های ذهنی کودکان استفاده می‌شود. فواید آموزش چرتکه به‌خصوص به کودکان در برنامه‌های آموزشی بسیاری از مراکز آموزش در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

مدیر کانون شهدای فرهنگی ملارد تاکید کرد: «به کار بستن و استفاده از مهارت چرتکه به کودکان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های خلاقیت، تمرکز، نوآوری، دقت، تخیل، سرعت، گوش دادن و... را تقویت کنند. همچنین به کودکان نارساخوانی که مهارت کمی در املا، خواندن و نوشتن دارند، کمک می‌کند تا سطح مهارت‌های عددی آن‌ها افزایش یابد؛ زیرا کودکان نارساخوان می‌توانند با لمس کردن، درک کنند.»

شیخی خاطرنشان کرد: «کلاس‌های آموزشی چرتکه به‌صورت هفتگی در کانون شهدای فرهنگی ملارد برگزار شده و طبق گفته برگزارکنندگان مسابقات انتخابی کشوری، مسابقات بین‌المللی این رشته در مهر سال جاری به میزبانی کشور هندوستان برگزار خواهد شد.»

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار