مشاور وزیر آموزش و پرورش:
بهبود کیفیت یادگیری، مهمترین ماموریت نظام تعلیم و تربیت بوده و خواهد بود
زاهدان (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش، ارزشیابی تحصیلی را معیاری برای اندازهگیری میزان یادگیری دانشآموزان و تحقق کیفیت آموزش دانست.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان؛ علی باقرزاده در نشست با اعضای ستاد آزمونهای استان که مدیران و روسای ادارات شهرستانها و مناطق نیز بهصورت مجازی حضور داشتند، اظهار کرد: یکی از اصول مدیریت، متفاوت بودن هر روز نسبت به روز گذشته است و بهبود مستمر کیفیت باید کانونیترین استراتژی دستگاه و مدیر آن باشد.
وی افزود: بهبود کیفیت یادگیری، مهمترین ماموریت نظام تعلیم و تربیت است و اصلاح خروجیها مستلزم اصلاح فرآیندها خواهد بود.
باقرزاده گفت: اندازهگیری میزان یادگیری دانشآموزان و اهمیت این متغیر مهم در مقوله تاثیر سوابق تحصیلی آنان در کنکور سراسری باید به جدّ مد نظر همگان قرار گیرد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از مهمترین رویکردها در نظام آموزشی، بهرهبرداری از نتایج آزمونها، تحلیل عناصر موثر در یادگیری و بررسی میزان موفقیت در این فرآیند است.
باقرزاده ادامه داد: برای رسیدن به کیفیت کار در حوزه آموزش، مقوله درسپژوهی و بهرهگیری معلمان از اندوختهها، تجارب و دانش یکدیگر بهویژه روشهای تدریس برتر و بهتر بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهار کرد: نقطه شروع کیفیتبخشی آموزشی و اصلاح بسیاری از فرآیندهای آموزشی، کلاس درس بوده و خواهد بود.
ارسال دیدگاه