به منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

نمایندگان با اصلاح لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی موافقت کردند

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان با گزارش کمیسسیون اقتصادی در مورد اصلاح لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۵۱۱۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان با اصلاح لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی موافقت کردند

​نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با ۲۰۳ رأی مخالف، ۱۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در جلسه با گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.

متن گزارش به شرح زیر است:

۱- به منظور رفع ابهام شورای نگهبان در تبصره‌های ۱ ، ۲ و ۳ ماده واحده، تبصره های یک، ۲ و ۳ ذیل ماده واحده به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره ۶ به آن الحاق می گردد.

تبصره ۱- هرگونه تغییر کاربری اراضی و خارج از ضوابط قانونی در شهرک‌های صنعتی خمیران، ضیابر و سپیدرود ممنوع می‌باشد و رعایت قوانین و مقررات مربوط به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب و آلایندگی محیط زیست در کل محدوده منطقه الزامی است.

تبصره ۲- اعمال امتیازهای قانونی مربوط به ورود و خروج کالا در شهرک های صنعتی سپیدرود ، ضیابر و خمیران به استثناء مواد، کالاها، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز طرح های سرمایه گذاری و توسعه ای منوط به تائید محصور شدن محدوده مورد نظر توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران و استقرار آن در مبادی ورودی و خروجی منطقه است. سازمان منطقه می تواند بخش هایی از شهرک های صنعتی مذکور را به تدریج محصور نماید و پس از تائید استقرار گمرکی جمهوری اسلامی ایران نسبت به عملیاتی نمودن محدوده اقدام کند.

تبصره ۳- واردات کالای همراه مسافر به شهرک های سپیدرود، خمیران و ضیابر ممنوع می باشد و اعطای معافیت کالاهای همراه مسافر از مبداهای مذکور به سرزمین اصلی صرفا شامل کالاهای تولید شده در شهرک های صنعتی مذکور می باشد.

تبصره ۶- پس از تصویب این قانون هرگونه تغییر در محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی منوط به پیشنهاد هیات وزیران و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار